ساری؛

تولید 16 هزار تن گوشت در مازندران

16 هزار تن گوشت قرمز سه ماه امسال در مازندران تولید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : ارزش ریالی این میزان گوشت تولید شده 288 میلیون تومان است.

عطایی نژاد با اشاره به فعالیت 9600 واحد سنتی و صنعتی در مازندران افزود : 711 هزار راس دام سنگین شامل بومی ، دورگه و اصیل و دو میلیون و 360 راس دام سبک در این واحدها نگهداری می شود .

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، 249 واحد صنعتی پرورش گاو شیری با 17 هزار راس ، 108 واحد پروار بندی گوساله با 10 هزار راس ، 94 واحد گوسفند داشتی با 17 هزار راس و 89 واحد پروار بندی بره با 25 هزار راس در استان فعال است .

عطایی نژاد درباره  کیفیت گوشت قرمز در استان گفت : با توجه به وجود نژاد زل و بدون دنبه در بخش دام سبک و تنوع خوراک و مواد غذایی در مراتع به دلیل شرائط آب و هوایی در بخش دام سنگین کیفیت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استانها بالا است . 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید 63هزار و 500 تن گوشت قرمز به ارزش ریالی یک میلیارد و 143 میلیون تومان پارسال در مازندران خبر داد و تصریح کرد :از این میزان 40 هزار تن در داخل استان مصرف و بقیه صادر شد .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.