حجت‌الله ایوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای اکران «رستاخیز» جنگیدم

رئیس سازمان سینمایی از مبارزه و تمایلش برای اکران فیلم «رستاخیز» گفت.

برای اکران «رستاخیز» جنگیدمحجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگر «رستاخیز» اصلاح می‌شد، ‌امید داشتم که با نمایش بین‌المللی این فیلم هزینه‌ها برگردد. ولی به تعویق افتادن این فیلم موجب شد که ضرر مالی زیادی را متحمل شوند. 

وی افزود: به تعویق افتادن ساخت این فیلم بیش از ضرر مالی، زیان معنوی به بار بیاورد و به ورود به ساخت فیلم دینی و مذهبی با اکران همراه شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنده صد‌در‌صد تمایل دارم «رستاخیز» هرچه سریعتر اکران شود. من برای نمایش این فیلم خیلی جنگیدم و ملاقات و مذاکره زیادی با افراد داشتم. شخصاً علاقه بر اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت (ع) دارم و بخاطر عشق به امام حسین (ع) منتظر اکران این فیلم هستم. من در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم به اکران این فیلم امیدوارم.

رئیس سازمان سینمایی در خصوص ساخت فیلم‌های فاخر و برگشت سرمایه آن‌ها عنوان کرد: بودجه سینما و وزارت ارشاد اسلامی محدود است و این بودجه محدود نمی‌تواند تعلق به پروژه‌های فاخر که هزینه ساخت آن‌ها بالاست یابد. اما حمایت معنوی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از فیلم‌های فاخر و ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و فیلم‌های دینی برقرار خواهد بود.

ایوبی با بیان این مطلب، تصریح کرد: برگشت سرمایه در ساخت فیلم‌های فاخر به دلیل استقبال ضعیف از این فیلم‌ها وجود ندارد و از دلایل استقبال نکردن برای تأمین بودجه همین است. یعنی وزارت ارشاد نمی‌تواند اندک بودجه خود را صرف پروژه‌هایی کند که احتمال برگشت سرمایه بسیار کم است.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار اقتصادی و تحریم‌هایی که تأثیرات اقتصادی منفی داشته‌اند، اظهار داشت: نتوانسته‌ایم از ساخت پروژه‌های فاخر حمایت کنیم. پروژه‌ای مثل «رستاخیز» هزینه‌اش را از بخش خصوصی و مشارکت سرمایه‌گذار خارج از کشور که کشورهای شیعه علاقه‌مند به اهل بیت هستند تأمین کرده است. در پروژه‌های قبلی هم که فاخر بوده‌اند، حمایت دولت اندک و به دلیل بودجه محدود بوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پسرآفتاب
۱۰:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
خب میخواستید از کارشناسان خوب اسلامی استفاده میکردید تا واقعه به این عظیمی که در تاریخ اسلام و بشریت رخ داده رو به تحریف نکشید
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۹:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
در اکران این فیلم هیچ تردیدی نیست اما لطفا چهره ی حضرت اباالفضل رو نورانی قرار بدن نسل جدید ایشون رو با چهره ی آدم خاص نشناسه....هر کسی در درون خودش حضرت اباالفضل و یجور ساخته و ارادت ویژه ای به ایشون دارن....پس لطفا با به چهره کشیدن این بزرگوار که از معصوم هیچ کمی ندارن با دل مردم بازی نکنید .....اسم عباس خودش اشک تو چشم جمع میکنه و امکان داره ضعف کاری این فیلم در به تصویر کشیدن غیرت و شرف و مردانگی و از خودگذشتگی حضرت عباس در نسل جدید خوب جا نیوفته....جانم فدای عباس
Germany
مصطفی
۱۷:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
پروژه فاخر!!!!؟؟؟؟ از کی تا حالا اسم تحریف تاریخ شده پروژه فاخر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
با آقا جلال موافقم . گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۵:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
عقل که نباشد جان در عذاب است
آخرین اخبار