بازدید رییس سازمان سینمایی از مجتمع مگاپارس؛

ایوبی: سینمای ایران نیاز به ۴ هزار سالن سینمایی دارد

رییس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران در حال حاضر نیازمند ۴ هزار سالن سینمایی است و احداث سینما در مجتمع های تجاری اقدامی فانتزی نیست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، حجت الله ایوبی صبح سه شنبه ۲۶ مرداد از پروژه مگاپارس بازدید و با دست اندرکاران این پروژه گفت وگو کرد. 

ایوبی در دیدار با دست اندرکاران پروژه مگاپارس گه در خیابان معلم در حال احداث است اظهار کرد: این پروژه از چند جهت جذاب است؛ تیمی علاقه مند و با سواد با نگاه جهانی این پروژه ملی را می سازند و از آخرین فناوری های روز در مگاپارس استفاده شده است. 

وی یادآور شد: هیچکدام از کشورهای منطقه همانند ما نیروی انسانی متخصص ندارند و معماری ایرانی زبانزد خاص و عام است و در زمانی که ایران مهد معماری بوده هیچکدام از کشورهای اطراف وجود نداشته اند. 

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: امیدوارم پروژه مگاپارس همراه با سنت های ایرانی باشد و ما چیزهایی داریم که دنیا ندارد. 

ایوبی ادامه داد: بزرگان تجسمی ایران را همه می شناسند و در بزرگترین حراجی های هنری دنیا نام هنرمندان ایرانی می درخشد و معتقدم می توان از همراهی و همکاری این بزرگان در پروژه مگاپارس استفاده کرد.

وی عنوان کرد: هنرمندان بزرگ می توانند امضایی از خود را با اثرشان در این پروژه بر جای بگذارند و این امر در کنار مدرن بودن مگاپارس، می تواند وجه تمایز آن از دیگر مجتمع های مشابه در دنیا باشد. 

رییس سازمان سینمایی با اشاره به فضای سبز درنظرگرفته شده در کنار سالن های سینمایی مجتمع مگاپارس از این اقدام به عنوان پیروزی زندگی بر بتون یاد کرد.
 
ایوبی تصریح کرد: برخی تصور می کنند که احداث سینما در مجتمع های بزرگ یک کار فانتزی است در صورتی که اینگونه نیست. 

وی ادامه داد: ساخت پروژه کورش نشان داد ساخت سالن های سینمای در مجتمع های تجاری یک کار فانتزی نیست. در برخی مجتمع ها مانند چارسو البته بخش سینما از تجاری جدا شده و لابی جدایی برای این بخش درنظر گرفته شده که این مهم موجب شده به رغم سالن های کوچک این مجموعه، جشنواره های ما به چارسو برود.

رییس سازمان سینمایی با توجه به ظرفیت های مگاپارس پیشنهاد کرد که سالنی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در این مجتمع درنظر گرفته شود و در این صورت می توان این مجموعه را تبدیل به کاخ جشنواره کرد. 

وی با اشاره به ظرفیت های مجتمع مگاپارس تصریح کرد: این مجتمع با وجود فضای سبز و امکانات درجه ۱ می تواند به کاخ جشنواره ها تبدیل شود و ما جای دیگری نداریم. 

رییس سازمان سینمایی به افزوده شدن ۷ سالن سینمایی به ظرفیت سینماهای کشور با راه اندازی مجتمع مگاپارس اشاره کرد و یادآور شد: سینمای ایران باید ۴ هزار سالن داشته باشد و در شرایطی که ما ۳۲۲ سالن فعال داریم افزوده شدن ۷ سالن قابل توجه است. 

ایوبی به اثرگذاری سینماهای کورش اشاره کرد و توضیح داد: بخشی از فروش خوب این روزهای سینمای ایران در سینماکورش اتفاق می افتد. 

وی گفت: فرهنگ آورده اقتصادی برای سرمایه گذاران دارد و این مهم منوط به راه دادن فرهنگ در پروژه های تجاری است. 
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: اگر مسیر کنونی که در پیش گرفته ایم را ادامه دهیم ایران اسلامی به مرکز فرهنگ و هنر دنیا تبدیل می شود و در هیچ کشوری ظرفیت های فرهنگی ایران وجود ندارد. 

در ادامه احمد صالحی از دست اندرکاران پروژه مگاپارس در باره این پروژه توضیحاتی ارائه کرد. 

صالحی یادآور شد: این پروژه ۲۱۵ هزار متر است که از این مساحت، ۷۰ درصد مشاعات و ۳۰ درصد قابل واگذاری است. 

وی اظهار کرد: ۳۰۰۰ پارکینگ برای این مجتمع درنظر گرفته شده و یک هکتار بام سبز با درخت هایی به بلندی ۴ تا ۵ متر در این بخش درنظر گرفته شده است. 

این مسوول مگاپارس توضیح داد: آبشاری با عرض ۲۴ متر و ارتفاع ۱۱ متر با دو استخر در بالا و پایین نیز در این مجتمع در نظر گرفته شده است. 

صالحی افزود: ۷ سالن سینمایی در این مجتمع درنظر گرفته شده است. همچنین در این مجتمع شاهد معماری دیجیتال هستیم و ۴۰۰ چراغ با آی پی مشخص و بر اساس برنامه نویسی، نورپردازی خواهد کرد. همچنین ویدیو مپینگ با قابلیت تصویر سه بعدی در این مجتمع در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: ۲۷ آسانسور، ۴۴ پله برقی، کافی شاپ های منحصر به فرد و یک کافی شاپ معلق از ارتفاع ۲۷ متری از دیگر بخش های این مجتمع است و امیدواریم شاهد افتتاح این پروژه در خرداد ۹۶ باشیم. 

مهندش حسن موسوی مدیر پروژه مگاپارس نیز اظهار کرد: معتقدم سرمایه گذاری در بخش فرهنگ بازخورد ۳ تا ۴ برابری برای سرمایه گذاران دارد و با این نگاه در مجتمع مگامال سرمایه گذاری کردیم. 
وی با اشاره ساخت مجتمع کورش اظهار کرد: از زمان ساخت این مجتمع خانواده من در این سینمابه تماشای آثار سینمایی می نشینند و قطعا توجه به زیرساخت های فرهنگی امری ضروری است. 

"مجید مسچی" مدیرعامل موسسه سینما شهر، "حبیب ایل بیگی" معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، "آرش امینی" مدیر بخش بین الملل سینمای ایران، "رمضانعلی حیدری خلیلی" قائم مقام اجرایی رییس سازمان سینمایی از جمله مدیران حاضر در این مراسم بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار