«پینوکیا» توقیف شد/ اظهار بی‌اطلاعی مدیرعامل خانه هنرمندان

مجید سرسنگی از علت توقیف نمایش «پینوکیا» اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت توقیف نمایش «پینوکیا»  گفت:  از علت توقیف این نمایش بی‌اطلاعم و در مورد جزییات آن خبری ندارم.

وی ادامه داد: پیش از این اصلاحاتی به این نمایش وارد شده بود اما عوامل اجرایی نمایش توجهی به این تذکرات نداشتند.

سرسنگی با اشاره به ندیدن نمایش «پینوکیا» عنوان کرد: مواردی برای اعمال اصلاحات ارائه شده بود که در حال حاضر نمی‌توانم اشاره‌ای به آن داشته باشم.

براساس این گزارش، شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی به دلیل عدم رعایت موازین در پوشش بازیگران و همچنین برخی دیالوگ‌های نامناسب در طی چند روز اخیر بارها به سازندگان نمایش «پینوکیا» تذکر داده بود که با عدم توجه از سوی مسولان سالن و همچنین اعضای گروه مواجه شده بود و در نهایت به دلیل تکرار تخلفات اجرای نمایش لغو شد. و از سر گیری مجدد اجرا منوط به رفع اصلاحات اعلام شده خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که معاون اجرایی تماشاخانه ایرانشهر خود عضو شورای عالی نظارت و ارزشیابی تئاتر کشور است و در واقع آثار تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان وی و یکی دیگر از کارشناسان شورای نظارت بازبینی می شود و با وجود چنین شرایطی شاهد هستیم در طی چند ماه اخیر دو نامیش این سالن با مشکلات اخلاقی مواجه بوده که اجرای نمایش اول تماشاخانه لغو شده و نمایش دوم نیز در جال حاضر توسط مرکز توقیف شده است و شاید لازم باشد مجید سرسنگی به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان و مدیر تماساخنه ایرانشهر وقت بیشتری را برای نظارت بر محتوای آثار انتخابی مجموعه تحت مدیریت خود بگذارد.

براساس این گزارش، طبق گفته مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی:«پوشش و گریم بازیگران نمایش پینوکیا پس از بازبینی شورای نظارت تغییر کرده و در این‌باره خلاف مقررات شورای ارزشیابی عمل شده است».


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار