سبحانی‌نیا در دیدار"کیکرت":

پرهیز طرف‌ مقابل از زیاده‌خواهی زمینه اجرای توافق هسته‌ای را فراهم می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه به نتیجه توافق وین خوشبین هستیم گفت: اگر طرف‌های مقابل از بهانه‌جویی و زیاده‌خواهی پرهیز کنند، زمینه اجرای توافق فراهم می‌شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار "یان کیکرت" مدیرکل وزارت خارجه اتریش با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور بر لزوم گسترش همکاری‌های ایران و اتریش در همه زمینه‌ها به‌ویژه روابط پارلمانی تأکید کرد و افزود: ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه همکاری‌ها و مناسبات دو کشور دارد و مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دوستان با اروپا حمایت می‌کند.

وی با قدردانی از میزبانی اتریش در مذاکرات طولانی و مهم ایران و 1+5 ،تصریح کرد: شرایط جدیدی که پس از توافق وین ایجاد شده، در توسعه و گسترش ارتباطات ایران و کشورهای اروپایی مؤثر است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تأکید کرد: به نتیجه توافق وین خوشبین هستیم و اگر طرف‌های مقابل از بهانه‌جویی و زیاده‌خواهی پرهیز کنند، زمینه اجرای توافق فراهم می‌شود.

سبحانی‌نیا در پایان نسبت به افزایش رفت و آمد هیئت‌های پارلمانی و گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور که موجب گسترش روابط دوستانه فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌گردد، ابراز امیدواری کرد.

"یان کیکرت "مدیرکل وزارت خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از میزبانی کشورش برای حصول توافق میان ایران و 1+5، گفت: توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران مورد توجه دستگاه دیپلماسی اتریش قرار دارد.

وی افزود: رفت و آمد هیئت‌های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور در گسترش ارتباطات و همکاری‌های فیمابین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیرکل وزارت خارجه اتریش، خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی مجلس شورای اسلامی در توسعه روابط ایران با اتحادیه اروپا بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

"کیکرت " در پایان نسبت به گسترش هرچه بیشتر روابط ایران و اتریش در تمام زمینه‌های مورد علاقه طرفین ابراز امیدواری کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار