پاک نیت: جشنواره تئاتر رضوی در تقویت تئاتر دینی حائز اهمیت است

یک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون برگزاری 9 دوره جشنواره تئاتر رضوی را در دست یافتن به غنای موضوعی و تقویت تئاتر دینی حائز اهمیت دانست.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود پاک نیت در گفتگو با ستاد خبری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: باید تلاش شود در جشنواره تئاتر رضوی، صرفا تمرکز بر مباحث و مسائلی باشد که در ارتباط با مضامین رضوی است زیرا گاه دیده می شود در جشنواره های مختلفی که برگزار میشود، آثار و نمایشنامه هایی وارد شده اند که هیچ ربطی به اصل موضوع جشنواره ندارد؛ مساله جشنواره تئاتر رضوی نیز باید صرفا در ارتباط با این مقوله باشد نه اینکه در حاشیه و کنار آن، تئاترهای دیگر هم وارد ماجرا شود.

وی برگزاری 9 دوره جشنواره تئاتر رضوی را در دست یافتن به غنای موضوعی و تقویت تئاتر دینی حائز اهمیت دانست و افزود: کسانی که در این جشنواره ها شرکت می کنند حتما به آن مضامین معتقد هستند و ارزشهای آن را باور دارند، لذا وقتی گروههای تئاتری در جشنواره گرد هم می آیند، در زمینه کارهایی که انتخاب و اجرا شده، تبادل نظر می کنند، به نقد و بررسی آثار یکدیگر می نشنینند و تجربیات یکدیگر را مورد استفاده قرار می دهند.

این بازیگر برجسته کشور بیان کرد: اگر دوره های اول و دوم جشنواره تئاتر رضوی را با دوره های کنونی مقایسه کنیم، حتما رشد آن قابل مشاهده است زیرا ادوار پایانی دربرگیرنده مجموعی از تجربیات، همفکری، تلاشها و رفع نقاط ضعف و تقویت امور قوت است.

وی یادآور شد: در ذات جشنواره است که یک بستر آموزشی را به وجود می آورد تا گروهها از همدیگر بیاموزند، تبادل نظر و همفکری داشته باشند و در معرض نقد و بررسی یکدیگر قرار گیرند.

پاک نیت با تاکید بر پرهیز از افتادن به دام تکرار، توضیح داد: تکرار و تقلید، آفت خلاقیت است و جلوی پویایی را می گیرد و باعث می شود به دنبال مضامین بهتر، سوژه های ناب تر و طراحی های جدیدتر نباشیم؛ بنابراین لازم است در جشنواره ها از یکدیگر یاد بگیریم ولی تقلید نکنیم زیرا کارهایی که مرتبا تکرار شوند، ماندگار نخواهند شد.

گفتنی است دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبيری حسين ثابت قدم وحيد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.