شایسته با ابراز نارضایتی از بلاتکلیفی فیلم «خانه دختر» از برخورد مسئولان وزارت ارشاد گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینما در این هفته با اتفاقاتی همراه بود که در اینجا به آنها اشاره می شود.

«خانه دختر» قربانی تسویه حساب شخصی؟!
تهیه‌کننده فیلم «خانه دختر» بار دیگر از وضعیت بلاتکلیف این فیلم اظهار تاسف کرد و گفت: در این شرایط دیدار با مدیران ارشاد بسیار دشوار شده است.

محمد شایسته درباره آخرین وضعیت اکران فیلم «خانه دختر» گفت: قبلا با سرگروه سینمایی قرارداد داشتیم، اما در جلسه شورای صنفی نمایش معاونت سینمایی وزارت ارشاد اجازه اکران این فیلم را نداد. در مرحله بعد درخواست اکران فیلم در گروه آزاد را ارائه کردیم، اما این درخواست هم رد شد. در رفت و آمدهای زیادی که به ارشاد داشتیم، قرار شد دوباره اصلاحیه‌هایی انجام دهیم؛ اصلاحیه‌هایی که البته ربطی به فیلم نداشت و فقط ناشی از تسویه حساب‌های شخصی بعضی افراد با وزارت ارشاد بود، اما متاسفانه در این میان فیلم ما قربانی شد

پیش از این شهرام شاه حسینی، کارگردان این فیلم با نگارش نامه‌ای از وضعیت بلاتکلیف اکران این فیلم انتقاد کرده بود

گفتنی است؛ فیلم «خانه دختر» سال گذشته در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما با وجود پیگیری‌های مکرر گروه سازنده‌اش برای گرفتن نوبت اکران عمومی، این فیلم دچار مشکلاتی شد و سازندگانش ناچار شدند اصلاحیه‌هایی بر آن اعمال کنند.

رونمایی از نخستین  تیزر «مزار شریف»
اولین تیزر فیلم «مزار شریف» که طراح آن حسن ایوبی است رونمایی شد و قرار است ایوبی آنونس فیلم را نیز به زودی بسازد.

حسن ایوبی سابقه ساخت آنونس فیلم‌هایی همچون «من دیه‌گو مارادونا هستم» ، «شیف شب»، «دو»، «مهمان داریم»، «عروس آتش»، «آخرین بازی» ، «نفوذی» و ... را در کارنامه خود دارد..

فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده اوایل شهریور 94 در سینماهای تهران و شهرستان اکران می شود.

مزار شریف» با شعار «هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست» در سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر استقبال منتقدان، توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوه های ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به ارمغان بیاورد.

بدلکاران« جیمز باند» در« بادیگارد» حاتمی کیا
فیلمبرداری فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر «ابراهیم حاتمی‌کیا» که در فرودگاه مهرآباد آغاز شده بود، روز گذشته به لوکیشن بیمارستان 501 ارتش رسید. این در حالی است که عوامل فیلم مشغول فیلمبرداری سکانس‌های پایانی آن هستند

با توجه به اینکه چندی پیش «پرویز پرستویی» در حین ایفای نقش در یکی از سکانس‌ها دچار شکستگی دست شد، صاحبان فیلم تصمیم گرفتند برای جلوگیری از اتلاف وقت به سراغ فیلمبرداری سکانس‌های پایانی که در بخشی از آن، «پرستویی» ترکش می‌خورد بروند.

از دیگر موضوعاتی که در لوکیشن‌های این فیلم به چشم می‌خورد، حضور گروه بدلکاران بین‌المللی ایرانی است که پیش از این در فیلم سینمایی «جیمز باند» به ایفای نقش می‌پرداختند و در صحنه‌های بین‌المللی جوایز قابل توجهی را کسب کردند

تمام مراحل فیلمبرداری «بادیگارد» شب‌هنگام انجام می‌شود و تیم تولید بعد از اذان مغرب کار را شروع می‌کنند.

تعطیلی سه روزه سینماها در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)

در شب‌های قدر همزمان با شهادت امام علی (ع) سینماهای کشور نیز در این ایام تعطیل شدند.

«شهرزاد» رونمایی شد
مراسم رونمایی از سریال جدید حسن فتحی به نام «شهرزاد» شامگاه جمعه - 12 تیرماه - در لوکیشن اصلی سریال، شهرک سینمایی غزالی، برگزار شد.

در این مراسم که با ضیافت افطار هم همراه بود، تمامی عوامل حضور داشته و سریال را به اصحاب رسانه و مدعوین معرفی کردند.

از جمله بازیگران این ملودرام عاشقانه می‌توان به علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، امیرحسین رستمی، ابوالفضل پورعرب، سهیلا رضوی، محمود پاک نیت، غزل شاکری، رامین ناصر نصیر، گلاره عباسی، حمیدرضا آذرنگ، فرخ نعمتی، فریبا متخصص، هومن برق نورد، امیرحسین فتحی و . . . اشاره کرد.

اظهارات تبریزی در خصوص « رئیس جمهور پاداش نگیرید»
کمال تبریزی با اشاره به اینکه «پاداش» فیلمی متفاوت در کارنامه اوست که به نوعی دستخوش تصمیمات سلیقه‌ای مدیران قرار گرفته، تاکید کرد که سینمای ایران دوران افول خود را طی می‌کند.

پس از هفت سال، فیلم توقیف شده کمال تبریزی با نام «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» همزمان با ماه مبارک رمضان اکران عمومی شد تا «قصه ای که جای خالی اش در سینما وجود دارد» و بخشی از صحنه های آن در مکه و مدینه به صورت مخفیانه فیلمبرداری شده است، نمایش داده شود.

این فیلم که در چند سال گذشته با نام «پاداش» معروف شد، طبق گفته تهیه کننده ، فعلا در تحریم سینماهای حوزه هنری قرار دارد و همین موضوع سبب شده است تا کمال تبریزی بگوید، فیلمی که از وزارت ارشاد مجوز گرفته قابل نمایش است و نباید روند ممیزی دوباره در حوزه هنری اعمال شود. تا اطلاع ثانوی از سوی حوزه هنری تحریم هستیم، در حالی که به حوزه سالن هایی ارث رسیده و متأسفانه این مالکیت امروز تبدیل به اهرم قدرتی شده است.
یک حکم جدید در سازمان سینمایی
سید صادق موسوی با حکم دکتر حجت‌الله ایوبی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، به عنوان مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی منصوب شد.آرش امینی نیز به عنوان مدیرکل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل و دبیر شورای راهبردی امور بین‌الملل کاروان سینمای امید را همراهی می‌کند.

سید صادق موسوی که تا پیش از این مدیرکل نمایش خانگی، مستند و کوتاه سازمان سینمایی بود، تا زمان انتصاب مدیرکل جدید این حوزه، با حفظ سمت همچنان عهده دار مسئولیت نمایش خانگی است.

تقدیر مهرجویی از یک فعال فرهنگی
داریوش مهرجویی از یک جوان فعال فرهنگی به خاطر توجه‌اش به مسئله اعتیاد قدردانی کرد.
اسماعیل مسیح‌گل جوانی اهل دشتستان بوشهر است که فاصله میان بوشهر تا کرج را با دوچرخه و با شعار «ورزش آری،اعتیاد نه» طی کرده است. او حدود 20 روز در این مسیر بوده و در مقصدش با داریوش مهرجویی فیلمساز صاحب‌نام دیدار کرد.

مسیح‌گل به دلیل همخوانی شعارش با فیلم «سنتوری» ساخته مهرجویی که به مسئله اعتیاد می‌پردازد، علاقه‌مند بود تا با مهرجویی دیدار کند و روند سفرش را به او توضیح دهد

این فعال فرهنگی که از سوی بهزیستی آمده بود، همچنین در این دیدار دوستانه که روز 14 تیرماه در کرج محل زندگی مهرجویی انجام شد، به طرح این پرسش پرداخت که چرا فیلم «سنتوری» با وجود داشتن مجوز نمایش خانگی، هنوز اجازه اکران پیدا نکرده است در حالیکه این فیلم به یکی از معضلات مهم و فراگیر اجتماعی، می‌پردازد.

در این دیدار مهرجویی هم به مسیح گل، دسته‌گلی داد و از او به خاطر تلاش‌هایش در جلب توجه به مسئله اعتیاد تقدیر کرد.

دعوت اهالی سینما به راهپیمائی روز قدس
سازمان سینمایی در اطلاعیه ای از اهالی سینما دعوت کرد همانند سال‌های گذشته، با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی را همراه با دیگر آحاد مردم جامعه فریاد بزنند.

گلایه رضا رویگری از انتشار مکرر شایعه مرگش
رضا رویگری از پخش شایعات درباره‌ی افراد شناخته‌شده و انتشار عکس‌های خصوصی این افراد در شبکه‌های مجازی، اظهار ناراحتی کرد 

این بازیگر که به تازگی با انتشار اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی در مورد سلامتی‌اش مواجه بوده است ضمن تاکید بر سلامتی خود گفت: من نمی‌دانم آیا نمی‌شود این افراد شایعه‌پراکن را شناسایی و از نظر قانونی با آنها برخورد کرد؟ اینکه هیچ نظارتی بر روی این شبکه‌های مجازی نباشد و افرادی بتوانند شایعه‌ها و اخبار دروغ را تا این اندازه پخش کنند، خوب نیست.

رویگری ادامه داد: الان طوری شده است که هر کس می‌تواند در خانه‌اش بنشیند و در این شبکه‌های مجازی، این اخبار دروغ و شایعه‌ها را منتشر کند و یا عکس‌های خصوصی مردم و افراد معروف را در معرض دید بگذارد. ریشه‌ی این شایعات از کمبودها می‌آید. وقتی نمی‌توانند مثل من باشند، دست به انتشار شایعات می‌زنند. اگر می‌خواهند من را ناراحت کنند بهتر است بدانند که این شایعه‌ها من را ناراحت نمی‌کند و من اذیت نمی‌شوم ولی متاسفانه مردم و طرفداران من را ناراحت می‌کند.

این بازیگر در پایان خطاب به افرادی که دست به انتشار اخبار نادرست درباره چهره‌ها می‌زنند، گفت: به این افراد می‌گویم که من حالا قصد رفتن به آن طرف را ندارم، بیخودی خودتان را خسته نکنید. این حرف‌ها نه من را اذیت می‌کند و نه کسی آنها را باور می‌کند. در آخر امیدوارم آدم‌ها در کارهایشان موفق باشند و رشک و حسد نبرند که بعد بخواهند این اخبار را پخش کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار