سینما در هفته ای که گذشت؛

از پیام ستاره سینما به اختلاسگران تا جوایز سوال برانگیز جشن حافظ

هفته پایانی خردادماه با پایان انتظار کمال تبربزی برای روشن شدن تکلیف فیلم توقیف شده اش همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته ای که گذشت با اتفاقات گوناگونی همراه بود که در این گزارش به مهمترین آنها اشاره  می‌شود.

«عصر یخبندان»، «گینس» و «از رئیس جمهور پاداش نگیرید»در  ماه رمضان
در جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد اکران فیلم‌های ماه مبارک رمضان و برخی فیلم‌های عیدفطر ثبت شد و فیلم‌های عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی، یاسین ساخته احمد امرایی، از رئیس جمهور پاداش نگیرید به کارگردانی کمال تبریزی و گینس به کارگردانی محسن تنابنده اکران خو را در ماه رمضان آغاز می‌کنند.

اظهارات کمال تبریزی درخصوص «از رئیس جمهور پاداش نگیرید»
کمال تبریزی گفت: با توجه به مضمون فیلم «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» و نکاتی که در آن مطرح می‌شود، این فیلم مناسب اکران در ماه مبارک رمضان است.

فیلم «از رییس جمهور پاداش نگیرید» با نام قبلی «پاداش» ساخته کمال تبریزی است و محمد حسن معجونی، آتیلا پسیانی، آشا محرابی، زنده یاد احمد آقالو و ... از بازیگران آن هستند.

این فیلم داستان یکی از مدیران میانی دولت است که به ماموریت‌های خارجی متعدد می‌رود. تا اینکه در یک نوبت او را برای تشویق به سفر حج می‌فرستند؛ اما در این سفر برخلاف تصور او که انتظار دارد مانند یک مدیر دولتی با او برخورد شود، این اتفاق نمی‌افتد.

«از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» به سرگروهی سینما «زندگی» از هفته آینده به نمایش درمی‌آید.

«امروز» جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را گرفت

فیلم «امروز» پس از کسب جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «گرانادا» در اسپانیا، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این رویداد سینمایی نیز شد.

 فیلم «امروز» ساخته‌ی رضا میرکریمی که در بخش اصلی جشنواره فیلم «گرانادا» اسپانیا به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی به نمایش گذاشته شد، دو جایزه ویژه هیات داوران و بهترین فیلم از نگاه مخاطبان این جشنواره اسپانیایی را به مجموعه جوایز سینمایی بین‌المللی خود اضافه کرد.

فیلم «امروز» اولین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره‌ فیلم تورنتو تجربه کرد و سپس در جشنواره فیلم «رباط» مراکش موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد برای پرویز پرستویی شد.

پست اینستاگرامی شهاب حسینی و پیام به اختلاس‌گران

سیدشهاب‌الدین حسینی در جدیدترین پست اینستاگرامش تصویری از یکی از 175 شهید غواص را منتشر کرد.

این بازیگر جوان با انتشار تصویر شهید غواص، نوشت: آقایان نه چندان محترم عرصه اختلاس، با دیدن این تصاویر اگر در دم از شرم بمیرید بر شما حرجی نیست.

خدا فرمود می‌پندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند. بلکه آنان زنده به حیات ابدی شدند و نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود.

بازیگران جدید «بادیگارد»

بهنوش طباطبایی و دیبا زاهدی به جمع بازیگران جدید فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا «بادیگارد» پیوستند.

طبق اعلام رسمی سایت این فیلم تاکنون قرارداد بازیگرانی چون دیبا زاهدی،امیر آقایی،کامران نجف‌زاده و محمود عزیزی ثبت شده است و پرویز پرستو و مریلا زارعی نیز به عنوان نقش های اصلی نقش‌آفرینی می‌کنند.

کیانیان و تکذیب حضور در بادیگارد

اما این فیلم اولین حاشیه هم داشت حضور رضا کیانیان به عنوان بازیگر که کیانیان با شنیدن این خبر به شایعات پایان داد و با توجه به اینکه این بازیگر در حال حاضر در پروژه کیمیا حضور دارد امکان بازی در فیلم حاتمی کیا را نخواهد داشت.

تخفیف بلیت «هنر و تجربه» در ایام ماه مبارک رمضان

با توجه به درخواست‌های متعدد علاقه‌مندان سینمای هنر و تجربه در خصوص امکان بهره‌مندی بیشتر از مجموعه سالن‌های سینمایی در ماه مبارک رمضان به ویژه قشر دانشجو و دانش آموزان ،شورای سیاست‌گذاری سینمای هنر و تجربه ،بهای بلیط کلیه سینماهای متعلق به هنر و تجربه را در طول ماه مبارک رمضان5000تومان تعیین کرد.

گفتنی است؛ قیمت بهای بلیط سینماها حسب مصوبه شورای صنفی نمایش برای سایر سینماهای کشور با کاهش هزار و دوهزار تومان است و شایان ذکر است بهای بلیط سینماهای هنر و تجربه در سال ٩٤ فاقد هرگونه افزایشی بوده است و با این نرخ‌گذاری بلیط گروه سینمایی هنر و تجربه در ماه مبارک رمضان، بهای بلیط این گروه با  ٥٠ درصد تخفیف در این ماه عزیز ارائه می‌شود.

اعلام فراخوان هفدهمین جشن خانه سینما 

روابط عمومی جشن خانه سینما اعلام کرد؛ همایون اسعدیان (دبیر هفدهمین جشن خانه سینما) از همه تولیدکنندگان فیلم های بلند سینمایی دعوت کرد تا در راستای اجرای اهداف جشن خانه سینما و به منظور ارزشیابی حرفه‌ای آثار سینمایی و ترغیب و تشویق فیلمسازان و دست اندرکاران و نیز ارتقای هنر- صنعت سینمای ایران؛ تا برای شرکت در بخش مسابقۀ فیلم های بلند سینمایی در هفدهمین جشن سینمای ایران از تاریخ اول تیر ماه تا اول مرداد ماه سال جاری اقدام کنند.

تمامی تولیدات سینمایی که از ابتدای تیر سال 1393 تا پایان روز 31 خرداد ماه1394 به نمایش عمومی درآمده و در دوره های پیشین جشن سینمای ایران شرکت نکرده باشند می‌توانند با درخواست تهیه کننده در این جشن شرکت کرده و مورد داوری قرار بگیرند.

پیام سینماگران برای 175 شهید غواص

این هفته مراسم باشکوه تشییع شهدای دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد در کنار مردم سینماگران نیز حضور پرشوری داشتند و با ابراز همدری نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.
 
ساعات کار موزه سینما در ماه مبارک رمضان

دوستداران موزه و سینما می‌توانند در طول ماه مبارک رمضان از فضای زیبای این مجموعه استفاده کنند.

علاقمندان می‌توانند همه روزه بجز شنبه ها از ساعت 9 الی 17 جمعه‌ها از ساعت 14 الی 17 از تالارهای موزه بازدید کنند.

همچنین سالن‌های سینمای موزه، فردوس و توگراف، در این ایام مبارک همه روزه از ساعت 15 تا 21 در چهار سانس نمایش فیلم پذیرای دوستداران سینمای ایران خواهد بود.

جایزه های شگفت انگیز جشن حافظ

دومین سال جشن خصوصی حافظ بعد از وقفه‌ای چند سالع برگزار شد و برگزیدگان این دوره خود را شناخت. اما نکته قابل توجه نحوه ی انتخاب برگزیدگان این دوره بود که در نوع خود جالب بود و بهتر است با گذشت چند روز از زمان برگزاری صحبتی در این باره نشود و سکوت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۱۱:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
مبارزه با فساداقتصادی تمام مشکلات کشور حل ميشد
آخرین اخبار