دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با نماینده مخالفان سوری در مسکو

میخائیل بوگدانوف با رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه درباره تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری راشاتودی، میخائل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه با صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در مسکو دیدار و درباره ایجاد ائتلافی گسترده در مبارزه با داعش گفتگو کرد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دوطرف بصورت مفصل درباره تحولات سوریه و مسائل مرتبط با آن گفتگو کردند. در ادامه این بیانیه آمده است: در این دیدار درباره پیشنهاد روسیه برای ایجاد ائتلافی بین المللی برای مبارزه با تروریسم با مشارکت یگانهای مدافع خلق کرد در جهت مقابله با خطرات گسترده ای که داعش آن را بوجود آورده است بحث و تبادل نظر شد.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه دوطرف درباره تشکیل یک جبهه واحد برای مذاکره با دولت سوریه با هدف اجرایی کردن بیانیه ژنو مورخه 30 ژوئن 2012 ( 10 تیر 91) نیز گفتگو کردند.
از سوی دیگر، دو هیئت از مخالفان سوری قرار است امروز و فردا با لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کنند. "ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه" و "کمیته پیگیری کنفرانس قاهره- 2" اعلام کردند قرار است روز پنجشنبه و جمعه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار کنند.

همچنین یک منبع در وزارت خارجه روسیه روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری نووستی اعلام کرد لاوروف قرار است با "خالد خوجه،" رئیس هیئت ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه پنجشنبه دیدار کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار