نیروی انسانی تحصیل کرده پایه اقتصاد دانش‌بنیان است

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: نیروی انسانی را جدی بگیرید زیرا پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز شنبه در استان مازندران شهرستان آمل در مراسم امضای تفاهم نامه طرح کلان فناوری قزل‌آلای عاری از بیماری اظهار کرد: نیروی انسانی را جدی بگیرید زیرا پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل‌کرده است تا از این طریق بتوانند اشخاصی را استخدام کنند. 

وی  در ادامه افزود: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصاد محض است تا بتوانیم از این طریق بحث کارآفرینی را ایجاد کنیم.

ستاری با اشاره به مزیت‌های شهرستان آمل خاطر نشان کرد: باید به مزیت‌های این سرزمین توجه کنیم، این استان با مزیت‌هایی در شیلات، محیط زیست، پتانسیل فوق‌العاده‌ای در اقتصاد دانش‌بنیان دارد. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: زمانی که استانداری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش برود معاونت علمی نیز در این امر پیش قدم می‌شود، این اتفاق اگرچه معضلی جدی به شمار می‌رود ولی از طریق این معضل می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم. 

وی عنوان کرد: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل در حوزه زباله، محیط زیست و گردشگری دارد تا از این طریق بتوانیم ایده‌های جدید را ایجاد کنیم و در قالب بخش خصوصی به دنبال تجاری سازی باشیم. 

ستاری بیان کرد: معاونت علمی فناوری چند پروژه کلان دیگر در استان آمل خواهد داشت، نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم به شرط اینکه این مذاکرات را با عقل انجام دهیم نه با زور بازو، پتانسیل های این استان در حوزه دانش و ذات بسیار زیاد است و تاکید ما بر روی منابع انسانی است.

وی در پایان عنوان کرد: سرمایه اصلی این استان جوانان هستند که در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند ما می‌توانیم تعداد قابل توجهی از اشتغال را در این استان ایجاد کنیم. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار