بجنورد؛

استفاده شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از سلولهای خورشیدی تولید برق

در راستای استفاده از منابع تجدید شونده ، انرژی پاک و کاهش گاز های آلاینده ، این شرکت با همکاری شرکت برق استان مبادرت به استفاده از سلولهای خورشیدی جهت تامین برق ساختمان اداری و تاسیسات نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان علوی افزود : در مرحله اول این پروژه ، ساختمان ستاد مرکزی شرکت به سلولهای خورشیدی مجهز شده و برق مصرفی ساختمان از این سلول ها تامین میشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : در راستای استفاده از منابع تجدید شونده ، انرژی پاک و کاهش گاز های آلاینده ، این شرکت با همکاری شرکت برق استان مبادرت به استفاده از سلولهای خورشیدی جهت تامین برق ساختمان اداری و تاسیسات نموده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار اجرای این طرح در مرحله اول برای تولید 15 کیلو وات برق در ساعت یک میلیارد و 60 میلیون ریال است، افزود: از محل اجرای طرح های تامین انرژی های پاک و تجدید شونده توسط آب و فاضلاب و شرکت برق تامین شده است.

علوی اظهار داشت: درحال حاضر سلولهای خورشیدی با توان تولید 15 کیلو وات برق در ساعت بر روی ساختمان اداری شرکت نصب شده و پروژه در حال تکمیل است .

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه علاوه بر کاهش آلودگی هوا ، خود کفایی از نظر برق مصرفی و باعث کاهش هزینه ها میشود .

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.