زندانی اعتصاب‌کننده گوانتانامو آزاد نمی‌شود

کاخ سفید از آزادی اعتصاب‌کننده در بند گوانتانامو جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه؛ کاخ سفید به قاضی فدرال آمریکا دستور داد حکم آزادی یک زندانی گوآنتانامو را که بیش از هشت سال است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، صادر نکند.

وکلای وزارت دادگستری آمریکا تلاشی در جهت جلوگیری از آزادی "طارق با عوضه،" زندانی یمنی در گوانتانامو هستند. وکلای این زندانی یمنی اعلام کردند جان وی به دلیل اعتصاب غذای مداوم و هشت ساله به شدت در معرض خطر است و احتمال مرگ این مرد وجود دارد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پرونده این زندانی یمنی به دلایل پزشکی محرمانه است و در زمان دیگری علنی خواهد شد.

"طارق با عوضه" از ژانویه 2002 (دی 1380) بدون اتهام و به عنوان یک مظنون مرتبط با القاعده در زندان گوآنتانامو به سر می‌برد. البته وی برای بازگشت به یمن از اتهامات مبرا شده؛ اما به دلایل بی‌ثباتی این کشور، تاکنون هیچ زندانی به یمن بازگردانده نشده است.

این مرد در اعتراض به حبس طولانی‌ مدت از فوریه 2007 (بهمن 85) دست به اعتصاب غذازده است و برای آنکه از مرگ وی جلوگیری شود، به او سرم‌های غذایی می‌خورانند. این مرد 37 ساله یمنی از هشت سال قبل 34 کیلوگرم وزن کم کرده است.

باوجود اینکه دولت "باراک اوباما،" رئیس‌جمهور آمریکا، به دنبال تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامواست، هیچ دلیلی برای تعلل در آزادی این مرد اعلام نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد به دنبال یافتن مکانی مناسب برای انتقال این فرد است.

116 زندانی ازجمله 69 یمنی در زندان گونتانامو محبوس هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار