رویکردهای جدید طرح آموزش فراگیر

یکی از مهمترین برنامه‌هایی که آموزش و پرورش در دستور کار خود دارد طرح آموزش فراگیر است که هر ساله با رویکرد‌های جدیدتر و کاراتر ارائه می شود.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص ساماندهی و یکسان سازی وضعیت برخی دانش‌آموزان حاضر در مدارس استثنایی گفت: نزدیک به 15 سال است، طرحی با عنوان، «طرح آموزش فراگیر» در مدارس عادی در حال برگزاری است و هدف آن حضور برخی از دانش‌آموزان مدارس استثنایی است، که مشکلات ذهنی ندارند.

وی یادآور شد: این طرح باعث می‌شود تا دانش‌آموزان با شرایط خاص در کنار سایر دانش‌آموزان تحصیل کنند.

قدمی خاطر نشان کرد: برای اجرای هر چه بهتر این نوع طرح نیاز به زیر ساخت‌هایی است، که یکی از مهم‌ترین این مسائل توجیه خانواده‌های این دانش‌آموزان است.

وی در ادامه افزود: از دیگر زیر ساخت‌های مورد‌نیاز، معلم‌ها هستند که باید دانش مربوطه برای ارتباط با این نوع دانش‌آموزان را کسب کنند، از دیگر موارد حضور معلمان مرجع و تلفیقی است که در مدارس عادی حضور می‌یابند تا در کنار معلمان ساعاتی در هفته را برای راهنمایی آنان به کار گیرند.

رئیس آموزش ‌و پرورش استثنایی گفت: برای انجام مهم‌تر این طرح 3 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است و همچنین راهنمای خودآموز هم برای معلمان تعبیه شده است، که در قالب فیلم و نوشته‌های مکتوب آموزش‌های لازم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این معلمان امتیازاتی از قبیل افزایش حقوق و ارائه تشویق‌نامه تعیین شده است.

قدمی هم چنین در خصوص ارائه‌ی برنامه‌های رفاهی برای دانش‌آموزان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان با شرایط اقتصادی خاص را شناسایی کرده تا برخی از هزینه‌های آنها را تامین کنیم البته این روش اکنون در حال برآورد است.

وی خاطر نشان کرد: البته نباید از تغییرات فضای آموزشی متناسب با شرایط این دانش‌آموزان غفلت نمود که در این مورد با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هم صحبت‌هایی شده است.

وجه تمایز طرح فراگیر در سال تحصیلی جدید
رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: در خصوص این طرح و با توجه به اینکه استقبال خوبی از سوی دانش آموزان انجام شده است، برنامه‌هایی برای ارتقای سطح کیفی طرح تعیین شده است، از جمله‌ی این برنامه‌ها سیستم ساماندهی معلمین تلفیقی است، و برنامه‌ی دیگر احتصاص بسته‌های خودآموز در قالب فیلم و نوشته برای معلمان است.

وی در پایان گفت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش بر این است، تا برنامه‌ها به گونه‌ای مدیریت شوند، که از اول مهرماه اجرای تمامی برنامه‌های تعیین شده آغاز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار