سهم 35 درصدی زنان کارآفرین در بازار کار جهان

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: زنان کارآفرین در جهان نقش مهمی در پیشبرد مشاغل دارند و رشد این نقش نیازمند نقشه راه است.

سهم 35 درصدی زنان کارآفرین در بازار کار جهان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا ساعی مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای زنان استان تهران که امروز (یکشنبه)  برگزار شد با اشاره به اینکه کار آفرینی در جهان به سرعت در حال گسترش است، اظهار کرد: در این راستا نیاز به ارائه آموزش‌های لازم به بانوان و رفع موانع قانونی و همچنین تسهیل روند دستیابی به مواد اولیه، تولید محصولات با کیفیت و بازار مناسب جهت عرضه محصولات تولیدی زنان کار آفرین است.

وی افزود: ما معتقدیم که فعالیت‌های کار آفرینی به دست زنان می‌تواند نقش مهم و ارزنده‌ای در سلامت اقتصاد ملی داشته باشند.

وی تصریح کرد: از جمله اهداف مهم دفتر امور بانوان و خانواده در راستای گسترش اشتغال کار آفرینی و توسعه مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی بانوان است.

مشاور استانداری و مدیر کل امور بانوان و استانداری تهران تاکید کرد: زنان فعال در حوزه اشتغالزایی می‌توانند منشا تحولات بزرگ و توسعه اقتصادی کشور باشند؛ لازم به ذکر است که بر اساس آمار 25 تا 35 درصد فعالیتهای جهان را زنان به خود اختصاص می‌دهند که در این فعالیت‌ها به دلایلی از جمله بیکاری، استقلال در کسب مهارت یا پایین بودن دستمزد و عدم رضایت افراد شاغل و عوامل مختلفی در تضعیف یا تسهیل این مشاغل موثر است.

وی در پایان با اشاره به محدودیت سرمایه گذاری از سوی دولت گفت: باید بگوییم یکی از مهمترین راه حل معضل بیکاری زنان جامعه، الگوهایی هستند که آنها را در یافتن مسیر مناسب زندگی و کسب و کار راهنمایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار