شیراز؛

نقش مساجد در تمدن سازی اسلامی

فرخزاده معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز در جلسه ارزیابی طرح مسجد محوری با تبیین نقش مساجد در تمدن سازی اسلامی، مساجد را بهترین محل تربیت شهروندان تراز جامعه اسلامی معرفی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از واحد ارتباطات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در جلسه ای با حضور مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز عملکرد اجرایی و نقاط قوت و ضعف طرح مسجد محوری بررسی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز در این نشست ضمن تأکید بر تشکیل اتاق فکر و استمرار آن جهت افزایش کیفیت این طرح گفت: محوریت اصلی و نقشه راه طرح مسجدمحوری باید منویات مقام معظم رهبری باشد.

فرخزاده گفت: انجام فعالیت های مشارکتی و تشکیل شورای فرهنگی با رویکرد محله محوری باعث هم افزایی و غنای فرهنگی می شود، وی افزود: توجه ویژه به جوانان و نوجوانان در انجام فعالیت ها از اهمیت خاصی برخورداراست.

مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این نشست ضمن موفق ارزیابی کردن طرح مسجدمحوری با اشاره به استقبال چشمگیر از این طرح، استمرار و گسترش طرح را خواستار شدند و برضرورت تلاش برای فعالیت های خلاقانه در عرصه فضای مجازی نیز تأکید کردند.

طرح مسجد محوری که از نیمه دوم سال93 در 57 مسجد شیراز به اجرا در آمده به موضوعاتی همچون فرهنگ شهروندی و سبک زندگی اسلامی در قالب برنامه های آموزشی، فرهنگی، تفریحی و برگزاری مسابقات می پردازد.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.