90 هزار بیمار سرطانی جدید کمک سایر نهادها را می‌طلبد

قائم مقام وزیر بهداشت در امور خیریه گفت: با توجه به افزایش آمار سرطان‌ها و نقش بیماری‌ها در مرگ و میر باید از مولفه‌های اجتماعی در ارتقا این حوزه کمک گرفت.

سید محمد‌هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: با توجه به این که قریب به 90 هزار نفر مبتلای جدید سرطان وجود دارد و همچنین آمارها حاکی از آن است که نیمی از فوت‌کنندگان در اثر بیماری‌های قلبی عروقی دچار مرگ شده‌اند، باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد. 

وی در ادامه افزود: 25 درصد از بار خدمات بهداشتی به عهده وزارت بهداشت و 75 درصد از این بار متوجه سایر دستگاه‌های مرتبط است. بنابراین باید با برقراری ارتباط گسترده با این نهادها و وارد کردن مردم، نسبت به سلامت آن ها اقدام کرد. 

ایازی با اشاره به صرف هزینه‌ 10 هزار میلیارد تومانی در دخانیات اظهار کرد: حدود 10 هزار میلیارد تومان برای دخانیات هزینه می‌شود در واقع این مقدار هنگفت به راحتی دود می‌شود بدین ترتیب ما باید مردم را ترغیب کنیم تا این میزان پول را به حوزه سلامت اختصاص دهند. 

وی اضافه کرد: بنابر این شد که با راه‌اندازی کانون‌های اجتماع محور در کلان‌شهرها، مردم را در حفظ سلامت خود و هم‌وطنانشان دخیل کنیم. 

وی ضمن تقدیر از راه اندازی مراکز درمانی اذعان کرد: این همایش در استان فارس برگزار شد و از خیرین این حوزه تقدیر به عمل آمده. 

وی همچنین از افتتاح بزرگترین بیمارستان پیوند در آینده نزدیک خبر داد. 

قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد خاطر نشان کرد: استان فارس در انجام امور خیر در حوزه سلامت، سرآمد بوده است رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را تائید کرده است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار