میزان پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت به ظاهر کاهش یافته است

علیرغم افزایش تعرفه‌ها ما به التفاوت بخش دولتی و خصوصی از جیب بیماران پرداخت می‌شود.

دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه شاید یکی از اهداف مخفی طرح تحول سلامت، خروج تدریجی بخش خصوصی از صحنه درمان کشور است، افزود: با افزایش تعرفه‌ها همچنان مابه التفاوت بخش دولتی و خصوصی را مردم پرداخت می‌کنند که در بسیاری از شهرستان‌ها از توان آن‌ها خارج است.

وی با تاکید بر منابع محدود و مشخص مالی کشور، تصریح کرد: زمانی که منابع محدود و مشخص است، عمدتا از طریق نفت و یا از جیب مردم به طرق مختلف پرداخت و به سمت وزارت بهداشت سوق داده می‌شود. پرداختی از جیب مردم به ظاهر کاهش یافته و در نگاه عمیق‌تر این گونه نیست. 

قشلاقی وظایف ذاتی وزارت بهداشت را در گذشته انجام همین امور عنوان کرد و گفت: کاری که در این دولت انجام می‌شود، در حقیقت می‌توان گفت جبران محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها و بی توجهی به حوزه سلامت در گذشته است.

وی تصریح کرد: دستاوردها و فرصت‌هایی چون سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و نگاه دولت مردان ما به حوزه بهداشت و درمان (در اولویت 2 یا 3) می‌توانست نوید گشایش و توسعه بسیار خوب در حوزه سلامت باشد اما با آغاز عجولانه طرح تحول سلامت، در نهایت با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.