وقتی خشونت در فضای مجازی احساسات‌ را نشانه می گیرد

فرستادن پیام های خشونت آمیز و رفتار های تهاجمی از میزان عصبانیت فرد نمی کاهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛در دنیای امروزی راه های برقراری ارتباطی مردم با یکدیگر آسان تر و بیشتر شده است.از گوشی های  همراه هوشمند گرفته تا صفحات اجتماعی.
اما تابه حال فکر کرده اید این راه های آسان ارتباطی جدا از مزیت هایی که دارند ممکن است  باعث شود فرد به واکنش های خود توجه نکند و عکس العمل های سریع و نامناسبی از خود بروز دهد که دیگران را متاثر کند؟
تحقیقات نشان می دهد که خشم بیشتر از هر احساس دیگری گسترش می یابد. وقتی که ما از کسی پیام تهاجمی دریافت کنیم و از آنجایی که تلافی نکردن گاهی سخت به نظر می رسد به سرعت به آن پیام جواب خواهیم داد. این رفتار های تند  به سرعت در فضای مجازی گسترده شده و افراد بسیاری را درگیر می کند.

خشم  فضای مجازی
 
بهترین راه توجیه این رفتارها را می توان حس ناشناس بودن فرد در فضای مجازی دانست. افراد به دلیل ناشناس بودن مسئولیت اعمالشان را بر عهده نمی گیرند و باعث می شود نسبت به بیان افکارشان جسور تر باشند.
بهتر است بدانیم فرستادن پیام و رفتار های آنی در فضای مجازی حرف ها و احساسات ما را به کسی که از پشت صفحه نمایشگر با ما در ارتباط است بیان نمی کند و نه تنها از میزان عصبانیت فرد نمی کاهد بلکه آثار مخربی را نیز به همراه دارد. 
فاطمه رنجبری پور روانشناس، در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تایید این موضوع گفت: می توان علل این رفتار های سریع را عدم وجود کنترل خشونت دانست.
وی افزود: چه بسا این افراد برای بروز احساسات خود سریع ترین راه را انتخاب می کنند ولی این انتقال احساسات از راه دور به فرد کمک نخواهد کرد و علاوه بر افزایش خشونت باعث ایجاد سوءتفاهم نیز خواهد شد.
رنجبری در پایان افزود: در ارتباط های مستقیم افراد می توانند به راحتی احساسات خود را بروز دهند و همچنین زبان بدن نیز به رساندن پیام کمک می کند.

گزارش:مروارید شیرخدایی
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.