ساری؛

راه اندازی بزرگ ترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی شمال کشور

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل بزرگ ترین مؤسسه آموزش عالی حوزوی شمال کشور با اشراف آیت الله جوادی آملی درآمل راه اندازی و ساخت آن آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  حجت الاسلام نورالله براری، با اشاره به این که مؤوسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع ایجاد می شود، افزود: این مرکز با محوریت رشته های تخصصی چون کلام، تفسیر، فلسفه، حقوق، اخلاق، عرفان و دیگر رشته ها با راه اندازی دانشکده های مختلف صورت می گیرد.

وی با بیان این که ظرفیت ایجاد 17 رشته تخصصی در این مؤوسسه آموزش عالی حوزوی وجود دارد، تصریح کرد: مؤوسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل ظرفیت پذیرش و تحصیل حدود 3 هزار نفر از علاقمندان و دانش پژوهان را دارد.

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که راه اندازی این مؤوسسه آموزش عالی حوزوی می تواند برکات و ثمرات بسیاری برای استان های شمال کشور و شهرستان آمل داشته باشدگفت: ساخت مؤوسسه در دستور کار قرار دارد که برای راه اندازی و افتتاح آن نیازمند بودجه ای 600 میلیارد ریالی است.

حجت الاسلام براری افزود: امید است مسؤولان حمایت های لازم را در راستای ساخت مؤوسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل صورت دهند تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن این مرکز را آماده پذیرش و افتتاح کنیم.

وی تصریح کرد: راه اندازی مؤوسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل می تواند زمینه ساز توسعه فعالیت های شاخص و ارزشمند علمی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال زایی باشد که نیاز است تا همراهی شایسته ای در مسیر راه اندازی آن صورت گیرد.

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که توجه به فعالیت های پژوهشی از محورهای مهم فعالیت این مؤوسسه آموزش عالی حوزوی است، گفت: آموزش های مجازی از راه دور نیز در دستور کار قرار دارد تا علاقمندان سراسر کشور بتوانند از امکانات و ظرفیت های موجود بهره گیری کنند.

حجت الاسلا م براری با اشاره به این که راه اندازی این مرکز در شهرستان آمل می تواند به عنوان پایگاه بزرگ فعالیت های حوزوی، علمی، پژوهشی و فرهنگی در شمال کشور شود، افزود: راه اندازی مؤوسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) می تواند نقش بسزایی در تربیت نیروهای مبلغ و مورد نیاز دستگاههای فرهنگی، علمی و اداری کشور داشته باشد.

بگفته وی هم اکنون فعالیت های مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل در دو رشته تفسیر و کلام در محل حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل انجام می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.