سنندج؛

افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی استان کردستان خبر داد و گفت: امسال بیش از 600 ظرفیت جدید به دانشگاه کردستان و علوم پزشکی استان افزوده شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛  رشید قربانی گفت: براساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، پنج اولویت مهم برای این نهاد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا 20 اولویت متناسب با مسایل و مشکلات این مجموعه تعریف شده که در جاهایی که آموزش و پرورش با چالش مواجه بوده است تدوین شده اند.

قربانی گفت: استان کردستان در حوزه سواد آموزی شرایط مطلوبی ندارد و در حال حاضر از سطح میانگین کشوری پایین تر است.

وی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در برنامه‌ریزی‌های مختلف استان کردستان رتبه چهارم را در کشور کسب کرد و علاوه بر آن در زمینه عملکرد نیز رتبه استان از شانزدهم به دهم کشوری ارتقا یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره متوسطه استان امسال هشت درصد رشد داشته است، ادامه داد: در زمینه پوشش تحصیلی دوره متوسطه، استان کردستان رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی گفت: همچنین امسال یک میلیارد تومان برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه‌ای استان مصوب شده است که در اختیار مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های استان قرار می گیرد.

قربانی به هوشمندسازی سه هزار کلاس درس در استان اشاره کردوافزود: کسب مدال طلای لیگ جهانی در رشته ریاضی، کسب نایب قهرمانی مسابقات فوتبال دانش آموزی توسط یادگار رستمی، کسب مدال طلای المپیاد زیست کشور و اخذ 24 مدال رنگارنگ در دیگر مسابقات ورزشی کشوری از دیگر افتخارات دانش آموزان استان کردستان است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.