حمایت بیش از 70 کارشناس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از توافق ایران

بیش از هفتاد کارشناس منع تولید و گسترش تسلیحات هسته‌ای با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از اجرای کامل توافق با ایران اعلام کردند.

حمایت بیش از 70 کارشناس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از توافق ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، بیش از هفتاد کارشناس منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از اجرای کامل توافقنامه هسته ای ایران اعلام کردند.

مقامات ارشد سابق منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای آمریکا، "هانس بلیکس،" مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مذاکره کنندگان سابق هسته ای و متخصصان برجسته از سراسر جهان از جمله امضاء کنندگان این بیانیه هستند. 

در این بیانیه آمده است طرح جامع اقدام مشترک یک توافق محکم، طولانی مدت و قابل راستی آزمایی است که تلاش های بین‌المللی را در زمینه منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای تقویت خواهد کرد.

در مقابل کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، برنامه جامع اقدام مشترک فعالیت های حساس مربوط به چرخه سوخت هسته ای ایران را به منظور جلوگیری از تولید یا دستیابی این کشور به تسلیحات هسته ای به مدت دست کم 15 سال محدود خواهد کرد. 

توافق میان ایران و گروه پنج به علاوه یک متشکل از چین، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است و کنگره آمریکا هفدهم سپتامبر درباره آن رای گیری خواهد کرد. 

کارشناسان بر این باورند که برنامه جامع اقدام مشترک منافع امنیتی همه طرف های مذاکره کننده و جامعه بین الملل را پیش خواهد برد و از سران کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک، اتحادیه اروپا و ایران خواستند گام های لازم را برای تضمین اجرای به موقع این توافقنامه و پایبندی کامل به آن بردارند.

داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات اعلام کرد بیانیه بیش از 70 کارشناس برجسته منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای موید آن است که اکثر کارشناسان کنترل تسلیحات و منع تولید و گسترش تسلیحات هسته ای از توافق هسته ای ایران و پنج به علاوه یک حمایت می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار