استخاره کردم، وزیر شدم/ ثبت 55 درصد داروهای سرطان در ایران

بازدید وزیر بهداشت از باشگاه خبرنگاران و ثبت 55 درصد داروهای سرطان در ایران از جمله اخبار مهم حوزه سلامت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.


استخاره کردم، وزیر شدم/ خبر خوش ندارم
طی بازدید دکتر هاشمی وزیر بهداشت از باشگاه خبرنگاران، وی در گفتگویی بی پرده از ناگفته های وزارت بهداشت می گوید.

ثبت ۵۵ درصد داروهای سرطان در ایران
دکتر شکوفه نیک فر معاون تحقیق و توسعه سازمان غذا و دارو در آستانه برگزاری سمینار «دسترسی عادلانه به درمان های نوین حق همه» افزود: طبق آنچه در دنیا گفته می‌شود وجود ۱۸ تا ۲۲ درصد از کل داروهای ثبت شده در هر گروه درمانی یک وضعیت خوب تلقی می شود. حال آن که ما بیش از ۵۵ درصد داروهای ثبت شده سرطان در دنیا را در ایران داریم که این وضعیت بسیار عالی است.

بیمه‌ها نتوانستند در طرح تحول به تعهدات خود عمل کنند
ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت بیمه ها ابراز تاسف کرده و گفت: با توجه به آغازمرحله سوم طرح تحول سلامت از نیمه دوم سال 93 بیمه‌ها نتوانستند به تعهدات خود در مقطع زمانی مناسب و به مقدار کافی عمل کرده و نقش موثری را ایفا کنند.

واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین، جنبه دارویی و قانونی ندارد
دکتر مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها به نقل از قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در ایران ساخته شده است، گفت: گزارش نتایج طرح واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین مربوط به ده سال پیش بوده، این کار در قالب طرح تحقیقاتی است و جنبه دارویی و قانونی ندارد.

فرصت 2 هفته‌ای برای متقاضیان جذب بورسیه داخل در 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور
دکتر سید علی حسینی رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: فراخوان جذب بورسیه داخل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از 24 مرداد ماه سال جاری بر روی سامانه جذب در دبیرخانه جذب مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

سالانه بیش از ۴۴۰ هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می‌رود
 محمد اسماعیل مطلق مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در همایش ازدواج سالم و پایدار جوانان که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد ، گفت: سالانه ۴۴۰ هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می‌رود که از این تعداد ۴۱۰ هزار مورد مربوط به زنان ازدواج نکرده است.

ضرورت تجهیز بخش اورژانس بیمارستان فارابی
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت طی بازدید از بیمارستان چشم پزشکی فارابی و پروژه ساخت بخش اورژانس این بیمارستان گفت: با توجه به اهميت این بيمارستان به عنوان قطب چشم پزشكي كشور بايد اورژانس اين بيمارستان با بهترين تجهيزات و نيروي انساني تكميل شود تا پاسخگوي نيازهاي بيماران در آينده باشد.

14 خدمت انتقال خون تعرفه گذاری شد
دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تعرفه گذاری 14 خدمت انتقال خون خبر داد و با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اجرای تمامی مفاد تعرفه خدمات انتقال خون، گفت: با اجرای این قانون و بهبود وضعیت منابع مالی می‌توانیم ضمن اصلاح فرآیندها، بازسازی و نوسازی مراکز و  تجهیزات را به ویژه در تهران انجام دهیم.

انتقاد از تعرفه‌های فعلی جراحی ارتوپدی
دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: تعرفه‌ها امسال هیچ رشدی نداشته و از دیدگاه انجمن ارتوپدی ایران تعرفه‌ها قابلیت اجرا ندارند.
اگر تعرفه‌های جدید در بخش ارتوپدی اعمال شود مطمئن باشید که خلافکاری در این بخش نه تنها پایین نمی‌آید بلکه بالاتر هم می‌رود.

قیمت ایمپلنت‌های دندانی ابلاغ شد
دکتر محمد مهدی گلابگیران رئیس اداره تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قیمت ایمپلت های دندانی به مراکز درمانی و مطب ها ابلاغ شده و در سایت اداره تجهیزات پزشکی قابل مشاهده است ، اظهار داشت: ۵۰ شرکت وارد کننده ایمپلنت های دندانی در این حوزه فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳ شرکت به صورت فعال هستند و قیمت گذاری نیز با این تعداد شرکت انجام شده است.

ابلاغ اختیاری شدن نظام پرداخت عملکردی بیمارستان ها توسط وزیر بهداشت
وزیر بهداشت اختیاری شدن اجرای نظام پرداخت عملکردی کارکنان بیمارستانهای دولتی را به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفت: نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، طی 9 ماه از اول مهر 93 اجرا شد و اکنون با توجه به تجربیات به دست آمده اجرای این طرح به اختیار دانشگاهها و بیمارستانهای کشور سپرده شد.

یکپارچه‌سازی صلاحیت حرفه‌ای گروه‌های پزشکی و پرستاری
سعید لک عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: در راستای تعامل و گفتگو با مسئولین وزارت بهداشت در خصوص بحث و تبادل و نظر در مورد امورات پرستاری نشستی مشترک بین مسئولان وزارت بهداشت‌ و‌ سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

میزان تولد کودک مبتلا به تالاسمی در تهران به صفر رسیده است
غلامرضا باهوش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری همایش خون و سرطان کودکان که در محل این انجمن برگزار شد، اظهار داشت: بحث پیشگیری از غربالگری از تالاسمی در کشور ما به خوبی اجرایی شده و میزان تولد مبتلا به این بیماری در شهر تهران تقریبا به صفر رسیده است.

پذیرش دانشجوی خودگردان از طریق کنکور صورت می‌گیرد
وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه های خودگردان تنها از طریق کنکور صورت می گیرد، افزود: ممکن است در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاه ها با رانت هایی همراه بود اما خوشبختانه این موضوع در حال حاضر در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و تاکید وزارت بهداشت بر توانایی های علمی دانشجو است.

برنامه وزارت بهداشت برای کاهش واردات داروهای مشابه تولید داخل
دکتر مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم واردات داروهای مشابه تولید داخل را کاهش دهیم.

لزوم ساخت بیمارستان‌های مجهز آموزشی در کشور
وزیر بهداشت گفت: بهداشت، درمان و حوزه آموزش پزشکی نیازمند نگاه‌های بنیادی است و در این راستا باید بیمارستان‌هایی مجهز ویژه آموزش ساخته شود.


انتهای پیام/


 











.


.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار