سمنان؛

ورود کاروان زیر سایه خورشید به بیارجمند

کاروان زیر سایه خورشید که شامل تعدادی از خادمان حرم امام رضا(ع) است روز جمعه به عنوان نخستین شهر استان سمنان وارد بیارجمند شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،محمد جواد پهلوان هاشمی مسئول کاروان زیر سایه خورشید استان سمنان گفت:کاروان های زیر سایه خورشید با 192 خادم ، 42 مبلغ و300 تشکل در 32 استان کشور وهمچنین خارج از کشور درحال فعالیت است.
پهلوان هاشمی افزود: در بیش از 250 شهر داخل کشور این کاروان ها با هدف زیارت از راه دور آن حضرت، در حال سفر هستند.

به گفته وی این کاروان ها از ابتدای دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (ع) پرچم متبرکه شده بارگاه آن امام همام را به میان مردم شهرهای مختلف می آورند.

وی استقبال مردم از این کاروان ها را بسیار زیاد اعلام کرد و ادامه داد: با شروع سفر کاروان ها، جای جای میهن اسلامی به یکی از صحن های بارگاه امام هشتم  تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: عاشقان خاندان عصمت و طهارت و آنان که نمی توانند از نزدیک در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) حضور پیدا کنند، از این طریق با امام خود ارتباط برقرارخواهند کرد.

وی دیدار با ائمه جمعه و جماعت، حضور خادمان ثامن الائمه(ع) در خانه سالمندان، در بین خانواده معظم شاهد و ایثارگران، در بیمارستان ها، گلزار شهدا و مردم، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اهدای بسته های فرهنگی متبرک را از جمله برنامه های این کاروان ها اعلام کرد.

پهلوان هاشمی یاد آور شد: این کاروان با پنج خادم و یک مبلغ، در میان مردم این استان سمنان حضور یافته است.

وی افزود: هشت کاروان نیز به کشورهای پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق، لبنان، نیجریه، روسیه، آلمان و ایتالیا سفرکرده است.

امام جمعه بیارجمند هم در این مراسم گفت: این اتفاق یکی از الطاف بزرگ الهی برای مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این خطه از ایران اسلامی است.

حجت الاسلام محمدرضا احمدی افزود: حضور این کاروان از بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) برکات مادی ومعنوی فراوانی برای مردم به همراه دارد.

وی از استقبال گسترده مردم و مسئولان محلی تقدیر کرد که با هماهنگی در روز جهانی مسجد این مراسم با شکوه را اجرا کردند. 

انتهای پیم/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.