آنکارا، بی بی سی را به حمایت از پ ک ک متهم کرد

ترکیه، شبکه بی بی سی را به تبلیغ برای حزب کارگران کردستان این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، در پی پخش گزارشی درباره سربازان زن حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) از بی بی سی، آنکارا این شبکه را به تبلیغ برای این گروه متهم کرد. بی بی سی در پاسخ به این اتهام اعلام کرد این گزارش تنها بیانگر یک دیدگاه است. این شبکه در ادامه افزود: در این گزارش به وضوح بیان شده که ترکیه، پ ک ک را یک گروه تروریستی می‌داند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادن چنین پوششی به اخبار مرتبط به پ ک ک به معنای حمایت آشکار از تروریسم است. این وزارت‌خانه همچنین گزارش بی بی سی را غیر قابل قبول خواند.

گزارش مذکور که روز پنجشنبه روی وب سایت این شبکه منتشر شد به تمرینات نظامی سربازان زن پ ک ک برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در شمال عراق می‌پرداخت.

تنش میان حزب کارگران کردستان ترکیه و دولت این کشور پس از حمله تروریستی 29 تیر به شهر مرزی سوروچ بالا گرفت. ترکیه پس از این حادثه، حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش و حزب پ ک ک را آغاز کرد. در هفته گذشته حملات مرگبار زیادی علیه نیروهای نظامی ترکیه رخ داد که آنکارا پ ک ک را مسئول آن‌ها می‌داند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار