سنندج؛

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر کردی

دبیر دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: آثار راه یافته به بخش مسابقه دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی این شهر، مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حاجی‌محمدی: از بین 46 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی سقز، هیئت بازبین جشنواره 13 اثر را برای بخش مسابقه این جشنواره انتخاب کردند.

وی افزود: آثار در دو بخش خارجی و داخلی بررسی شد که در بخش خارجی کارهای "نوکه‌ری دو ئه‌ارباب" و "نه‌خوشوشی خه‌یالی" هر دو از استان دیاربکر ترکیه و "خالوو واینا" از استان سلیمانیه کردستان عراق به بخش مسابقه راه یافتند.

وی اعلام کرد: همچنین در بخش مسابقه داخلی آثار، "خه‌ونیک بوزه وین" از ایلام به کارگردانی حسنا قبادی، "چریکه‌ی واران" از کرمانشاه به کارگردانی نیلوفر قلعه شاخانی، "بالنده‌کانی گه‌رمیان" از سنندج به کارگردانی حسن ترقی ،"عیشا" از سنندج به کارگردانی فریدون حامدی، " ده‌نگ آییر" از شیروان خراسان به کارگردانی کاظم صفرپور، "ورچ" از مریوان به کارگردانی محمدامین کهنه‌پوشی، "براکان ده‌مرن" از بانه به کارگردانی سامان مهران و فرزاد حسن میرزایی، "له گوتره شاد" از بوکان به کارگردانی کیانوش فتاحی، "ژیان" از تهران به کارگردانی صبا مولودی و " برینی هه‌زار ئاواز" از سقز به کارگردانی علیرضا اسماعیلی انتخاب شدند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.