بصیری پور در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

توسعه انرژی های پاک با همکاری شورای عالی استان ها و وزارت نیرو

رئیس شورای عالی استان ها گفت: با همکاری وزارت نیرو انرژی های پاک را در کشور توسعه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها در نشست خبری که امروز (شنبه)در معاونت امور انرژی پژوهشگاه نیرو برگزار شد با بیان اینکه نظام شورای کشور می توان به درآمد پایدار شهرداری ها و افزایش افزوده کمک کند،اظهار کرد: با تبدیل زباله به انرژی های پاک و نو می توان درآمدی پایدار برای شهرداری ها ایجاد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی در بیشتر شهرهای کشور در خصوص زباله وجود دارد، گفت: اگر به زباله به چشم تهدیدی برای جامعه و معضل اجتماعی نگاه کنیم می توانیم آن را به درآمدی پایدار برای شهرداری ها تبدیل کنیم.

بصیری پور با بیان اینکه همایش تولید برق و انرژی های پاک از زباله های شهری فردا(یکشنبه)برگزار می شود، تصریح کرد: این امر زمینه آغاز همکاری شورای عالی استان ها و وزارت نیرو را برای توسعه انرژی های تجدید پذیر فراهم خواهد کرد.

 رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه شهرداری ها می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند، گفت : شهرداری ها با این امرمی توانند نیروگاه هایی را برای درآمد زایی پایدار احداث کنند و از ظرفیت برای فراهم کردن تسهیلات در حوزه شهری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه شهرداری ها در بحث کسب درآمد با رکود مواجه هستند، یادآور شد: امیدواریم که با خروجی همایش فردا بتوانیم اعتماد شهرداری ها را نسبت به تولید انرژی های پاک در کشور جلب کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه در حال حاضر در چهار شهر شیراز ،تهران، رشت و مشهد اقداماتی در خصوص تولید انرژی های پاک صورت گرفته است، تاکید کرد: با همکاری وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و شهرداری ها  می توان زمینه ای را برای توسعه انرژی های پاک فراهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار