جلوگیری از حفاری های غیرمجاز

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استانها خواستار ثبت جهانی سایت تپه باستانی حسنلو و تامین اعتبار برای ادامه حفاری ها در این مکان شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج سلیمان زاده در نطق میان دستور خودر در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استانها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه توافق هسته ای نمودی از موفقیت های ملت ایران است، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی با توجه به همرزی با 3 کشور از قابلیتهای بالایی برخوردار است اما این استان که 4 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده، تنها 2 درصد از تولید ملی سهم برده واین موضوع نشان می دهد که بین اندازه استان و نقش آن در تقسیم کار ملی توازن و تناسبی وجود ندارد.

وی شاخص درآمد سرانه استان آذربایجان را بسیار کم خواند و افزود: با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه و با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری که رشد مستمر و شتابان برلی کشور، رسیدن به 8 درصد پیش بینی شده است تا کشور به لحاظ علمی، ترانزیتی و تجاری به عنوان قطب منطقه شناخته شود.

نمانیده استان آذربایجان اضافه کرد: تکمیل بیمارستانها و مراکز آموزشی-دانشگاهی به بهبود راههای ارتباطی و تامین اعتبار برای پروژه های گردشگری، استخدامهای جدید، بها دادن به صنایع تبدیلی می تواند معضلات و مشکلات را رفع کند.

وی از وزیر نیرو خواست که نسبت به تسریع در احداث سد شهرستان ماکو، سرچپرآباد اشنویه اقدام کند و شرایط استفاده از سد حسنلو را برای توسعه گردشگری منطقه مهیا سازد.

سلیمان زاده بر لزوم رفع مشکل بهداشت و درمان در روستاهای آذربایجان غربی بخصوص در روستاهای عشایرنشین توسط وزارت بهداشت، تاکید کرد و گفت: از وزیر اقتصاد و دارایی می خواهم که نسبت به مشکلات مالیات بر کارتهای پیله وری اقدام لازم را اجرایی و شرایط مناسبی را برای صادرات سیب، انگور و محصولات دیگر در این استان مدنظر قرار دهد.

وی خواستار ثبت جهانی سایت تپه باستانی حسنلو و تامین اعتبار برای ادامه حفاری ها در این مکان و جلوگیری از حفاری های غیرمجاز و کمک به سرمایه گذاری در منطقه، تجهیز ساختمان خانه مطبوعات، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان نقده و احداث مجتمع فرهنگی دفاع مقدس در این شهر شد.

نایب رئیس شورای عالی استانها خطاب به رئیس جمهور گفت: بحران خشکی دریاچه ارومیه این نگین فیروزه ای اکوسیستم ایران همتی دیگر می طلبد که با دستان تئانمند دولتمردان و مجلسیان در آینده نزدیک شاهد احیا آن باشیم و با همکاری کارشناسان داخلی و خارجی سطح آب این دریاچه تا سال 1402 به تراز اکولوژی برسد چرا که این دریاچه متعلق به تمام ایران است.

وی افزود: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بخصوص در شهرستان نقده، پایانه های مرزی، راه های مواصلاتی بخصوص راه های دسترسی به پایانه های مرزی تمرچین پیرانشهر، رازی خوی، بازرگانی ماکو و سرو ارومیهتدبیری دوباره می خواهد.

سلیمان زاده با اشاره به بخشنامه وزیر راه و شهرسازی درخصوص ممنوعیت حضور اعضای شورا در انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: از وزیر می خواهم که هر چه سریعتر نسبت به لغو این بخشنامه اقدام کند زیرا این بخشنامه به نوعی نقض قانون و مقررات و ضوابط تلقی می گردد و کاملا در تضاد با سیاست های کلی دولت است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار