توسعه پایدار؛ در گرو رفع گره‌های ترافیکی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رفع گره‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی غرب استان تهران به پایتخت، از مولفه های توسعه پایدار است.

ضرورت رفع گره‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی غرب استان تهرانحسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش حائز اهمیت حمل و نقل و توسعه محورهای مواصلاتی به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی در تحقق توسعه پایدار اظهار کرد: شهرستانهای استان تهران از جمعیت قابل توجهی برخوردارند و با توجه به همجواری این شهرستان با پایتخت عبور و مرور از این مناطق در آغاز ساعات اداری (صبحگاه) و پایان وقت اداری از حجم بالایی برخوردار است.

وی افزود: کثرت تردد و به تبع گره‌های ترافیکی و کندی عبور و مرور در زمان‌های صبحگاهی و عصرگاهی همراه است که آرامش شهروندان، هدر رفت انرژی، سوخت و زمان را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و ضرورت رفع این معضل با همیاری دستگاههای ذیربط، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

گروسی یادآور شد: توسعه محورهای مواصلاتی و بهره برداری از متروی غرب استان تهران از راهکارهای اصلی برون رفت از این نارسایی به شمار می‌رود و در کنار آن با استقرار ادارات کل در محدوده غربی این استان میتوان حجم تردد از این شهرستان‌ها را به نحو چشمگیری کاهش داد و به تبع در بهبود وضعیت حمل و نقل نیز مطلوب اثر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
سرعت وقیمت مناسب درحمل ونقل عمومی باتمرکزآنان بوجود میاید
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
حمل ونقل عمومی مهم است
آخرین اخبار