مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد :

توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین قرارداد سرمایه‌‎گذاری در بخش فاضلاب در کشور که از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای رسیدن به کیفیت بالای پساب خروجی، کنترل بو و صدای تولید شده، استفاده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر ریاضتی بیان کرد: در این پروژه ظرفیت این تصفیه‌خانه به بیش از 3 برابر افزایش خواهد یافت و جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه از 85 هزار نفر به 544 هزار نفر خواهد رسید که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود طی سه سال آتی، واحدهای جدید به بهره‌برداری برسد. 

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب فعلی شهرک قدس تهران در سال 1374 آغاز شد، با توجه به توسعه و افزایش جمعیت محدوده شهرک قدس طی سالیان گذشته و مطابق مصوبات طرح جامع فاضلاب تهران، مقرر گردید ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک قدس افزایش یابد که مطالعات و انتخاب سرمایه‌گذار به روش BOT در سال 1393 انجام و هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

ریاضتی در ادامه خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت تصفیه خانه موجود به روش لجن فعال انجام و در حال حاضر پساب خروجی و وضعیت بهره‌برداری آن مطابق گزارش مراجع ذیربط منطبق بر استانداردهای ملی است.

وی در پایان یاد آور شد: یکی از دلایل افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس، استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز با توجه به محدودیت شدید منابع آبی و تغذیه آبخوان زیرزمینی برای جلوگیری از افت بیش از حد سطح آب زیرزمینی و تبعات آتی ناشی از آن است.

گفتنی است این تصفیه‌خانه جمعیت محله‌های سعادت آباد، شهرک غرب و بخشی از منطقه پونک را تحت پوشش قرار داده و با اجرای آن ظرفیت فاضلاب ورودی به 127 هزار مترمکعب در شبانه روز خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار