تامین حقوق مردم در حوزه سلامت با حمایت دستگاه قضا میسر می شود

صیانت از حقوق مردم در امر قضا و رعایت بهداشت و عوامل و اقداماتی كه برای سلامت مردم زیان‌آور است منوط به حمایت قوه قضاییه است و بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامین كنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دكتر سید حسن هاشمی در دیدار منتخبین جامعه پزشکی و به مناسبت روز پزشک با رییس قوه قضاییه ضمن تبریك به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت ثامن‌الحج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و نیز سالروز ولادت شیخ‌الرییس ابوعلی سینا و روز پزشك گفت: طبق آیات قرآن، شفا در دست خداوند است ولی جامعه پزشكی وسیله‌ای بین خداوند متعال و بیماران است و در واقع كار پزشكان به نوعی در راستای تقدیری است كه خداوند برای انسان‌ها رقم زده است.
وی با تاكید بر اینكه حرفه پزشكی خدمت به مردم و نیازمندان است گفت: پزشكان، پرستاران و پیراپزشكان رضایت و لبخند را بر لب بیماران می‌نشانند و افتخاری بالاتر از این نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینكه جامعه پزشكی در دوران‌های مختلف از جمله دوران انقلاب و دفاع مقدس كارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است گفت: جامعه پزشكی همواره در خدمت مردم بوده است و همه شاهد جانفشانی‌های آنها در صحنه‌های مختلف تاریخ بوده‌ایم که همواره برای خدمت به مردم و تحقق آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب تلاش كرده‌اند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینكه دولت با اولویت قرار دادن حوزه سلامت اقدامات موثری را برای ارائه خدمات به مردم و ارتقاء سلامت جامعه انجام داده است گفت: البته معتقدیم این اقدامات كافی نیست و باید برای پایداری و استمرار آن تدبیر كرد. 

مجلس و دولت برای پایداری دستاوردهای طرح تحول تلاش کنند
دكتر هاشمی تصریح كرد: امیدواریم سیاستمداران و سیاستگذاران اعم از مجلس و دولت تلاش كنند كه دستاوردهای طرح تحول سلامت پایدار بماند و عقب‌ماندگی كشور در حوزه سلامت به ویژه در نقاط محروم با سرعت بیشتری جبران شود.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از حمایت‌ها و كمك قوه قضاییه در دو سال گذشته از حوزه سلامت ابراز امیدواری كرد كه سران قوا در رسیدگی به مشكلات درماندگان و گسترش خدمات سلامت به اقصی‌نقاط كشور حوزه سلامت را یاری دهند.

وزیر بهداشت گفت: اجرای برخی احكام دستگاه قضا منوط به نظر پزشك است همانطور كه در شرع مقدس نیز اجرای برخی احکام مانند خواندن نماز و گرفتن روزه با  نظر پزشك و طبیب است.
وی گفت: در دستگاه قضایی صدور رأی قاضی منوط به نظر پزشكان و كارشناسان است و به نظر می‌رسد پزشكی قانونی نیز برای رعایت حقوق مردم همین نقش را ایفا می‌كند.

وزیر بهداشت تصریح كرد: صیانت از حقوق مردم در امر قضا و رعایت بهداشت و عوامل اقداماتی كه برای سلامت مردم زیان‌آور است منوط به حمایت قوه قضاییه است و بدون حمایت قوه قضاییه نمی‌توانیم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامین كنیم. 

حرمت جامعه پزشكی باید حفظ شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه صیانت از حقوق صنف پزشكی نیز منوط به حمایت دستگاه قضایی است تاكید كرد: حرمت جامعه پزشكی حتماً باید حفظ شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه در آینده بیش از پیش شاهد حمایت‌های پدرانه و مشفقانه ریاست قوه قضاییه از حوزه سلامت باشیم.

وزیر بهداشت تاكید كرد امیدوار هستیم در دوره باقیمانده دولت در بخش غذا، هوا، آب آشامیدنی و موارد بیماری‌زا با تعامل با دستگاه قضا در ارتقای سلامت جامعه گام برداریم.

وی خاطرنشان كرد بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر ناشی از فرهنگ نادرست تغذیه و سودجویی كه بخشی از آن به دلیل مسائل اقتصادی است كه این موضوع ایجاب می‌كند با رابطه تنگاتنگ با دستگاه قضایی بتوانیم در این زمینه موثر عمل كنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.