لزوم توجه مسئولین به میراث ناملموس کشور

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن درخواست از وزیر بهداشت برای توجه ویژه به میراث ناملموس کشور خواستار مطرح شدن این موضوع در دولت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی رئیس نظام پزشکی در مراسم رونمایی از مجسمه شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که امروز به مناسبت روز پزشک با حضور علی اکبر ولایتی، علیرضا زالی، چمران در برج میلاد برگزار شد با تاکید بر اهمیت بازشناسی شخصیت علمی و اجتماعی بوعلی سینا افزود: توجه خاص به میراث ناملموس کشور باعث می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های بزرگ ملی به درستی استفاده کنیم. در غیر این صورت سرمایه های ملی مصادره می شوند. من از وزیر بهداشت درخواست می‌کنم که این موضوع را در دولت عنوان کنند.

وی ضمن تشکر از رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: در دوران فعلی شورای شهر تهران برای اولین بار کمیسیون بهداشت تشکیل شد همچنین امسال جامعه پزشکی بالاترین میزان طرح ترافیک را در کشور به خود اختصاص داد که این کار تقریبا بدون هیچ تنشی انجام شده است. 

زالی همچنین عنوان کرد: اولین پیوند عصب توسط بوعلی سینا انجام شده است که متاسفانه در کتابهای غربی از وی به عنوان پزشک عربی یاد شده است. با این که شیخ‌الرئیس زندگی پر مخاطره‌ای را داشته است اما حجم دستاوردهای وی بسیار بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهای بوعلی سینا مستند سازی عنوان شده است که ستودنی است. 

رئیس نظام پزشکی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر اظهار کرد: باتوجه به اینکه طب سنتی در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر یک معضل مهم به شمار می‌آید باید به طور جدی و با شکلی نوین این طب را بازشناسی و به نسل جدید معرفی کرد.

 وی در پایان عنوان کرد: در کشورهای غربی 25 درصد از درمان‌ها با داروهای سنتی انجام می‌شود.

در این مراسم علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری به مقام بالای بوعلی سینا اشاره کرد و گفت: حدود 600 سال کتاب قانون شیخ‌الرئیس از جمله مراجع مهم علمی و پزشکی به شمار می‌آمد، همچنین کتاب شفا به عنوان یک دایره‌المعارف بزرگ شناخته شده است. 

چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه  بیان کرد: بزرگداشت روز پزشک و سایر مناسبات باعث حفظ سرمایه‌های ملی است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار