76 هزار امضا پای طومار دستگیری نتانیاهو

تاکنون بیش از 76 هزار نفر در انگلیس، طومارِ دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی امضا کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، بیش از 76 هزار نفر طومارِ دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینیان امضا کرده‌اند.

امضا کنندگان این طومار از دولت این کشور خواسته‌اند بنیامین نتانیاهو را در بدو ورود به این کشور در ماه آینده، به اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینیان دستگیر کند.

این دادخواست تحت عنوان «بنیامین نتانیاهو باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی هنگام ورود به لندن بازداشت شود»، 16 مرداد 1394، در تارنمای عرضۀ طومار دولت و پارلمان انگلیس قرار گرفت.  

تا صبح یک‌شنبه (اول شهریور)، 76 هزار و 62  نفر پای این طومار را امضا کرده‌اند.

در این طومار آمده است: «بنیامین نتانیاهو، قرار است ماه سپتامبر در لندن گفتگوهایی داشته باشد. مطابق قوانین بین المللی وی باید به محض ورود به انگلیس به دلیل جنایات جنگی که مرتکب شده است و قتل بیش از دو هزار غیر نظامی (فلسطینی) در سال 2014  دستگیر شود.»

بر اساس قانون، دولت موظف است بعد از جمع آوری ده هزار امضا، به یک دادخواست ترتیب اثر داده و آنرا در پارلمان به بحث گذارد. 

دولت انگلیس در واکنش به این طومار گفته است: « طبق قوانین بین المللی و انگلیس، سران دولت‌های خارجی، همچون نخست وزیر نتانیاهو، هنگام سفر به این کشور از هرگونه روند قضایی مصون هستند و نمی‌توان آن‌ها را دستگیر یا بازداشت کرد.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار