نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره مد و لباس

نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره مد و لباس ققنوس با ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس حجت‌الاسلام والمسلمین سالک برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سالک ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس با قدردانی از شورای سیاست‌گذاری جشنواره و اعلام حمایت از روند برگزاری آن، خواستار روشن‌شدن خروجی جشنواره ققنوس شد.

سالک نیازسنجی و نیازشناسی کمی وکیفی جریان مد ولباس کشور بویژه در حوزه بانوان و همچنین ارائه طرح‌های مناسب اسلامی ایرانی لباس مشاغل برای حل‌شدن مشکلات عفاف و حجاب در درون سازما‌نها را از اهداف بسیار مهم دانست.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، در ابتدای این جلسه حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، پیرامون اهداف جشنواره ققنوس که بر اساس اهداف قانون ساماندهی مد و لباس کشور و حمایت از ورود بخش خصوصی به این حوزه در راستای کاربردی کردن این امر و ارائه الگو مناسب به جامعه و مشارکت بخش‌های مختلف غیردولتی و اهمیت توجه به اهداف پیش‌بینی‌شده بین حوزه لباس مشاغل و لباس اجتماع توضیحاتی ارائه نمود.

سپس صیادی مشاور معاون وزیر کشور و دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی و مسئول عفاف و حجاب این وزارتخانه ضرورت واگذاری امور مد ولباس به نهادهای غیردولتی و آمادگی وزارت کشور برای حمایت از ترویج پوشاک اسلامی با محوریت لباس مشاغل و اجتماع و جشنواره ققنوس تأکید کرد.

در ادامه یوسف خزایی دبیر جشنواره ققنوس نیز با تاکید بر موضوعات مطرح شده اعلام داشت: با نگاه به ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی و با مشارکت و همکاری هنرمندان و فعالان و دست‌اندرکاران عرصه طراحی و تولید پوشاک و بامساعدت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و وزارت کشور نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی مد و لباس ققنوس در نیمه دوم سال جاری با هدف ترویج، تبلیغ، معرفت‌افزایی و نهادینه‌سازی فرهنگ اصل و متعالی ایرانی و اسلامی در حوزه مد و لباس  برگزار می‌گردد که اولویت ویژه این جشنواره ارائه طرح‌ها و تنوع درآثار بویژه لباس اقوام ایرانی، لباس اجتماع، لباس مشاغل و آموزش وپرورش (مدارس) است.

همچنین وی، توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست‌اندرکاران طراحی لباس باحوزه رسانه، سینما، تئاتر وسایر هنرهای مرتبط و توجه رسانه‌ها به حوزه مد ولباس و توجه جشنواره ققنوس به این امر و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی بین طراحان حرفه‌ای کشور و دانشجویان و علاقه‌مندان باگرایش لباس مشاغل را از اهداف برگزاری جشنواره ققنوس بیان نمود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سالک، تشویق طراحان به سمت و سوی اسلامی ، توجه به مد و لباس اقوام و دیده‌شدن آن‌ها را از ضروریات برپایی این جشنواره دانست. سالک همچنین حضور دستگاه‌های دولتی در جهت کمک به روند برگزاری جشنواره را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به تقویت انجمن‌ها و بخش خصوصی باید به محور حاکمیتی توجه شود و با استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل کشور با طرح و پارچه مناسب ایرانی تلاش برای ترویج هنر اسلامی و اصلاح ژورنال‌های لباس اسلامی ایرانی صورت پذیرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با روابط عمومی این کارگروه با شماره تماس 66722311 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی اینترنتی iranmode.com مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار