رهبر اقلیت سنای آمریکا وعده داد حمایت بیشتری را برای تصویب برنامه جامع اقدام مشترک ایران و 1+5 جلب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشینگتن پست؛ "هری رید،" رهبر اقلیت سنای آمریکا وعده داد حمایت بیشتری را برای از کار انداختن مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک جمع آوری خواهد کرد. 

وی قویا حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که این حمایت مهم برای جلوگیری از اقدام کنگره در از بین بردن توافق رئیس جمهور "اوباما" است.

سناتور دموکرات از ایالت نوادا گفته است این توافق که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را با وعده‌های محدود کردن برنامه هسته‌ای برمی‌دارد، بهترین راه برای جلوگیری از جاه طلبی‌های نظامی ایران است. "هری رید" همچنین وعده داد که حمایت بیشتری را برای از کار انداختن مخالفان این توافق جمع آوری خواهد کرد.

وی در مصاحبه تلفنی با واشینگتن پست گفت: من همه توان خود را به کار خواهم بست تا اطمینان یابیم این توافق باقی می‌ماند. 27 سناتور دموکرات به صورت علنی از این توافق حمایت کردند و فقط دو سناتور از جمله سناتور "چارلز شومر" دوست و جانشین احتمالی "هری رید" برای رهبری اقلیت سنا با آن مخالفت کردند. وی پس از گفتگوهای بسیار با دموکرات‌هایی که هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته اند، گفت که در این زمینه خوش بین است و خواهد توانست حمایت کافی را برای جلوگیری از شکستن وتو اوباما پس از رای مخالف به این توافق به دست آورد.

شکستن وتو اوباما نیاز دارد 13 دموکرات به همه 54 جمهوری‌خواه مخالف با رئیس جمهور ملحق شوند. هری رید گفته است وی همچنان امیدوار است دست کم 41 دموکرات از اوباما حمایت کنند که موجب رای نیاوردن مخالفت با توافق خواهد شد که در آن صورت نیازی به وتو رئیس جمهور نیست. هری رید گفت هفته‌ها است که حامی این توافق شده است و گفتگوهای مداوم با "دنیس مک دونو،" رئیس امور کارکنان کاخ سفید، درباره جزییات این توافق و روند بازبینی کنگره داشته است.

هری رید گفت: این بهترین راه و تنها راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
وی اظهارات شومر و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی در انتقاد از این توافق را که می‌گویند تضمین لازم برای دسترسی کافی به بازرسان جهانی نمی‌دهد، رد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار