انحراف کمپین خودرویی از مسیر

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: کمپین نخریدن خودروهای صفر کیلومتر داخلی اگرچه تلنگر خوبی به خودروسازان داخلی است اما بررسی شرایط بازار نشان‌دهنده سوءاستفاده و سودجویی واردکنندگان خودرو از آن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:"محمد جعفری" اظهار کرد: خودروسازان داخلی در حوزه‌های قیمت و کیفیت محصولات و همچنین خدمات پس از فروش به هیچ وجه عملکرد مناسبی نداشته‌ و به دلیل کاستی در این حوزه‌ها به مردم بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتقادات وارده از سوی مصرف‌کنندگان به عملکرد خودروسازان داخلی درست، بجا و در راستای تامین حقوق آنها است، خاطرنشان کرد: البته نباید از این واقعیت غافل شد که در کنار خودروسازان داخلی؛ واردکنندگان به‌ویژه واردکننده خودروهای چینی و کره‌ای نیز عملکرد نامطلوب و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم تحویل به‌موقع خودروهای فروخته شده و نبود قطعات یدکی در خدمات پس از فروش داشته‌اند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال واردکنندگان خودرو با وجود شکایت‌های بسیار از عملکرد آنها همواره در سایه انتقادات از خودروسازان داخلی پنهان شده‌اند و در کمپین اخیر نیز به دنبال سودجویی و سوءاستفاده از فضای شکل گرفته هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گران‌فروشی در برخی برندهای خودروهای وارداتی محرز و در گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی نیز به آن اشاره شده است، اگر قرار به نخریدن خودرو با هدف جلوگیری از گران‌فروشی و کاهش قیمت‌ها باشد، ابتدا باید خرید خودروهای وارداتی و بعد داخلی تحریم شود.

جعفری با بیان اینکه اخیرا شاهد کاهش قیمت تا 20 میلیون تومانی برخی خودروهای وارداتی از جمله چینی هستیم، تصریح کرد: ارائه تخفیف‌های حدودا بیست میلیون تومانی از سوی واردکنندگان خودروهای چینی و کره‌ای از یک‌سو نشان‌دهنده گران‌فروشی آنها در گذشته و سود بسیار بالا و غیرمتعارف آنها و از سوی دیگر نشان‌دهنده سوءاستفاده آنها از کمپین اخیر از راه کاهش قیمت 20 میلیون تومانی محصولات با هدف جذب و حفظ مشتریان در فضای نخریدن خودروهای داخلی است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به این واقعیات باید مراقب سوءاستفاده واردکنندگان از کمپین نخریدن خودروهای داخلی بود هرچند که این کمپین به دلایل نامعلوم تنها ناظر بر عملکرد خودروسازان داخلی بوده و شامل شرکت‌های واردکننده خودرو با وجود تخلفات بی‌شمار آنها نشده بلکه در جهت تامین منافع آنها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش کمپینی با عنوان "نخریدن خودروهای صفرکیلومتر داخلی" در برخی شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده که از مخاطبان می‌خواهد در اعتراض به بالا بودن قیمت از خرید خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور خودداری کنند.


منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
میثم نجفی
۱۳:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؟! کی ایشون رو به سمتی که عنوان ملی داره منصوب کرده؟! مردم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
زیرک
۱۹:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
ما قصد انحراف نداریم ، چه که در غیر اینصورت تا کنون این همه دستاورد مطلوب نداشتیم.

این خودرو سازان هستند که باید از مسیر منحرف بازگردند و در راستای خواسته های بجای مردم گام بردارند و لاغیر.

خودروی صفر خریدن ، ظلم بر خود و خانواده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
پیاده پیاده میرویم با پراید نمیریم!!!!!!عجب قافیه ای
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
چرا تا الان به فکر نبودن؟خرید خودروی صفر ممنوع.درود بر اتحادتمون
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۱:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
ماشینهایی با کمترین کیفیت و رفاه به مردم سه برابر قیمت فروخته شد و جان هزاران ایرانی رو توی جادها گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
تاباکیفیت وارزون نشه نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۴:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
اقایون و خانم ها تو رو به مقدساتتون قسم خودرو صفر نخرید.به خودتون به خانواده هاتون احترام بگذارید و این لگن هارو سوار نشید کاهش 50 درصدی قیمت لگن ها=درود بر مردم عزیز ایران زمین ودرود ویژه ب اونهایی که ماشین صفر نمیخرن-آقا ب چ زبونی بگیم ما ماشین صفر نمی خریم وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۱۴:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
ما منحرف نمیشیم مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
جنبش نخریدن
۱۳:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
فردا خرید خودرو ممنوع تا کیفیت افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
خودرو صفر نخرید
۱۲:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
انشالله بعد از پیروزی در این کمپین وکاهش قیمت سراغ کیفیت خودرو خواهیم رفت واگه کیفیت خودرو بالا نبردن دوباره کمپین خودرو بی کیفیت نخرید راه خواهیم انداخت.
از همینجا به شرکتهاب لبنیاتی وبانکها هم هشدار میدیم حواستون و جمع کنید شماها هم تو صف هستید از ما گفتن واز شما نشنیدن کمپین راه انداختیم اونموقع از سلامت مردم و اقتصاد ملی صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیران خیانتکار در هرجا باید اعدام شوند

مخصوصا در خودروسازی و واردات ان

مرگ بر ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۱۱:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
با این نقد ها نمیتونند اتحاد کمپین رو بشکونند
این تو بمیری، از اون توبمیری ها نیست
این صنعت خودرو سازی مسموم یا باید از بین بره یا باید تمام ساختارش اصلاح بشه و اولویتش بشه حقوق مصرف کننده .
زنده باد ،کمپین ،خرید خودرو ممنوع.
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
1قیمت بالاس .کیفیت افتضاح. جون همه مردم درخطر. اماچندتا سوال اساسی.1-بانی این کمپین کی بوده است!؟ 2- هدف از راه انداختن این کمپین چیست!؟3- برنامه ورویکردش چیست!؟4- ادامه ان تا چه زمانی است!؟ دستاوردانتظاری ان چیست!؟
مبادا روزی به خود بیائیم وببینیم مانند هزاران مورد دیگر ببخشید همه شما عزیز هستید. نااگاهانه وجاهلانه مرتکب عملی شده ایم که نتیجه اش فقط دود بود ونکبت برای من وما وجامعه ماوکشور ما!؟ ای کاش همه کامنت گذاراران در خلوت خویش بیندیشند .تحلیل کنند وپس از رسیدن به یک نگاه عمیقی علمی ومنطقی سپس اقدام نمایند .!وگرنه من فکر می کنم تا همین الان هم خیلی تاوان این کمپین را داده ایم!. بدانیم ماشین یکی از فاکتورهای سیستم حمل ونقل است .دو فاکتور دیگر جاده است وراننده!؟انشائا.. هر چه خیرکشور است در این کمپین به فضل خداوند برای ما حادث شود