نوبخت: سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران برای جبران گذشته است

سخنگوی دولت گفت: سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران برای تهدید نیست بلکه برای جبران عملکرد گذشته‌شان است.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در آیین افتتاح نمایشگاه "دولت در ایران به روایت اسناد" که عصر امروز(دوشنبه) در محل کتابخانه ملی برگزار شد، اظهارداشت: اگر دوم شهریور سال 92 را با وضعیت امروز مقایسه کنیم، می‌توانیم این  فراز و فرود را به وضوح  دیده و نسبت به آن داوری کنیم؛ در دوره نخست ما با یک پدیده خاص نسبت به سایر دولت‌ها روبرو بودیم چرا که از همان آغاز کار با 6 قدرت جهان هماورد دیپلماسی داشتیم.

وی در ادامه افزود: ما در یک جایگاه قدرتمند سیاسی مقابل میز مذاکرات نشستیم که در این مذاکرات، معادلات تاریخی با امضای توافق هسته‌ای تغییر کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم، تحولات زیادی در عرصه اقتصادی به وجود آمد، اظهارداشت: در این مدت روند رشد منفی اقتصادی به مثبت رسید، تورم کاهش یافت و نرخ بی‌ثبات بازار ارز که قدرت پول ملی ما را تضعیف کرده بود، به ثبات رسید همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه به نقطه در مردادماه امسال 11.5 درصد اعلام شد.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: با این نرخ تورم ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که البته باید به ثبات مورد نظر نیز برسد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم بیش از 80 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه ما نتوانستیم برای 100 هزار نفر شغل بیافرینیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما در این مذاکرات در موضع برابر قرار داشتیم و در شرایطی این مذاکرات صورت گرفت که قیمت نفت به نصف رسیده بود و مقامات عربستان در روند این مذاکرات با جان کری به گفت‌وگو نشستند و اصرار داشتند که وی قرارداد هسته‌ای را امضا نکند.

به گفته نوبخت آنها تلاش داشتند با این اقدام ملت ایران را به زانو درآورند که البته از این کار به هیچ نتیجه‌ای نرسید و کار به جایی رسید که سران آمریکا اعلام کردند که تحریم‌ها هیچ اثری بر ملت ما ندارد که همه این‌ها گوشه‌ای از تدبیر دوساله دولت اعتدال بود.

نوبخت همچنین با اشاره به سفر هیئت‌های عالیرتبه اروپایی به کشورمان اظهار داشت: روز گذشته وزیر امور خارجه انگلیس با هیئتی بلندپایه به ایران آمد، همچنین در هفته گذشته نیز ما میزبان وزیر امور خارجه فرانسه بودیم اما آنچه مهم است اینکه این‌ها برای تهدید به تهران نیامدند بلکه برای جبران عملکرد گذشته‌شان آمده‌اند تا تعاملات‌شان را با کشور ما افزایش دهند.

سخنگوی دولت با ابراز خرسندی از سفر هیئت‌های اروپایی به کشورمان افزود: ما همواره به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی و مستقیم، بهبود شرایط تکنولوژی و دانش فنی هستیم تا در راستای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت درونی خود استفاده کنیم. ما همواره در قالب برنامه ششم توسعه برنامه‌های هدفمند اقتصادی را تدوین می‌کنیم تا وضعیت اقتصادی ایران را به نقطه مطلوب برسانیم.

سخنگوی دولت در پایان این مراسم ضمن تبریک روز کارمند به کارمندان سازمان کتابخانه و اسناد ملی ایران اظهار داشت: برای من شرم‌آور است که متوسط حقوق شما از حقوق کارمندان دولت به صورت عام کمتر است بنابراین ما برای این سازمان اعتبارات ویژه‌ای را تخصیص داده‌ایم و افزایش حقوق شما مدنظر ما قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارمندان نمونه این سازمان از سوی سخنگوی دولت قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار