نوبخت در حاشیه نشست هیأت دولت:

پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم دولت شد

سخنگوی دولت با اعلام خبر تصویب بخشنامه بودجه سال، گفت:‌ پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم دولت شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت، عصر امروز یکشنبه هشتم شهریور در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه امکانات داخلی کشور اعم از دولتی و غیر دولتی در جهت رشد بهره‌وری و افزایش تولید و صادرات استفاده کرد.

وی افزود: برای توسعه صادرات، نیازمند ارتباط با اقتصاد جهانی هستیم و دولت به منظور اعتلای سیاست‌هایش با جدیت و نظارت دقیق، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کند.

نوبخت همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از خزانه‌داری، 6300 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، ملی و استانی پرداخت شد که در نتیجه آن می‌توانیم شاهد پیشرفت بهتر و بیشتر طرح‌های عمرانی در کشور باشیم.

وی افزود: دولت همچنین یکصد میلیارد تومان برای تکمیل تاسیسات فاضلاب شهری بوشهر و اجرا و ایمن سازی راه خروجی این شهر به طول 17 کیلومتر را تصویب کرد.

سخنگوی دولت گفت: همچنین 135 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اجرای طرح‌های عمرانی در استان گیلان بویژه «زررود« و «گوهررود» و سه سد دیگر در این استان اختصاص داد، همچنین 50 میلیارد تومان برای پیشگیری و مقابله با ریزگردها و خشکسالی همچنین حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه ها تصویب و به محیط زیست تخصیص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: برای جبران خسارت ناشی از سیل به استان لرستان 28 میلیارد تومان و برای خسارت ناشی از سیلاب اسفراین 5 میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

نوبخت ابراز امیدواری کرد: در دو سال پیش رو دولت بتواند همچون دو سالی که پشت سر گذاشته شد آن را با موفقیت سپری کند و همانگونه که تلاشها در دوره اول باعث فراهم ساخت مقدمات لازم برای رفع تحریم بود در دوره دوم هم بتوانیم گام‌های بلندی در جهت توسعه و رضایت مردم و رهبری برای عملکرد دولت داشته باشیم.

وی با اشاره به بودجه و اعتبارات مورد نیاز دستگاهها و بویژه سازمان صدا و سیما گفت: بودجه صدا و سیما مثل بقیه دستگاهها تخصیص داده شده که سازمان مدیریت مسئولیت تخصیص این اعتبارات را برعهده دارد.

سخنگوی دولت افزود: کلیه پرداختها از 15 تا 44 درصد بوده و اعتبار تخصیصی به صدا و سیما هم 44 درصد بوده است که این رقم بیشتر از رقم تخصیص داده شده به وزارت ارشاد است.

وی با اشاره به محدودیت خزانه در پرداخت اعتبارات به دستگاهها گفت: به علت کاهش درآمدهای نفتی پیش‌بینی‌های بودجه محقق نشد و لذا لازم است همه در مصارف صرفه جویی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : براساس گزارش‌های بانک مرکزی امسال حدود 350 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

نوبخت تصریح کرد : بیش از 200هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از اینکه مقام معظم رهبری 24 بند اقتصاد مقاومتی را به دولت ابلاغ کردند، این سیاست‌ها برای اجرا به معاون اول رئیس جمهور ارجاع شد.

نوبخت افزود: مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی از همه دستگاههای دولتی براساس موضوعاتی که به هر بند مربوط می شود بخواهد تا برنامه بلند مدت و میان مدت خود را برای سال های 95 تا 99 به دبیرخانه شورای اقتصاد بدهند.

وی گفت: شورای اقتصاد برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و اهداف کمی تک تک دستگاه‌ها را بررسی و تصویب کرد و مصوبات به دستگاه‌ها ابلاغ شد که تا پایان سال 94 به چه اهدافی از سیاست‌های مقاومتی متعهدید و کدام بند به شما مرتبط است.

نوبخت افزود : از آنجا که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موقتی نیست و یک رویکرد جدیدی است که باید اقتصاد ایران از این پس با این رویکرد اداره شود و از آنجا که ساختار واحدی وجود ندارد باید از کل ساختارهای نظام استفاده کنیم و این مسئولیت را شورای اقتصاد بر عهده گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات هفته دولت گفت: اعضای دولت علاوه بر دیدار با مقام معظم رهبری با حضور در استان‌ها و رسانه‌های استانی همچنین اجتماعات مردمی و نمازهای جمعه گزارش عملکرد دولت را در 2 سال اول ارائه کردند.

وی به مصوبات دولت اشاره کرد و افزود: دولت در این هفته دو مصوبه مهم داشت که مصوبه اول بودجه سال 95 بود که در شورای اقتصاد تصویب شد و بزودی از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا بتوانیم در سال 94 مانند سال‌های 92 و 93 لایحه بودجه کل کشور را قبل از 15 آذر و مهلت قانونی به مجلس ارائه کنیم.

نوبخت گفت: این هفته ارائه پیش‌نویس برنامه ششم را داشتیم که لایحه آن به دولت تقدیم شد، این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های دولت تا پایان شهریور باید قبل از آغاز سال 95 (پایان برنامه پنجم) با همکاری مجلس تصویب و اجرایی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: سخنگوی ، دولت ، برنامه ، ششم ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
برای تغییر مسیر خودروهای عبوری در جاده های شمالی کشور هیچ راهی جز بریدگی منقطع وسط خیابان وجود ندارد که احتمال تصادف با خودروهای روبرو و شاخ به شاخ شدن ماشین ها وجود دارد ولی با ساخت تقاطع غیرهم سطح یا پل روگذر یا دوربرگردان کنار میدان می توان تغییر مسیر مطمان و ایمن داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری و روستایی و ایجاد شبکه فاضلاب بتنی و پلیمری با گرفتن وام از بانک توسعه اسلامی یا بانک توسعه آسیایی یا بانک جهانی. اصلاح آبیاری فضای سبز شهری و مزارع کشاورزی به آبیاری تحت فشار و قطره ای. ساخت ریل باس یا مونوریل اراک مهاجران با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مردمی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
برنامه ششم توسعه به برنامه های توسعه خطوط ریلی اصلی و حومه ای بیشتر توجه کند. تامین اعتبارات مربوط به ساخت خط آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه. اتصال ساوه به خط آهن همدان سنندج. فروش اوراق خزانه اسلامی پروژه های عمرانی. آزادراه تهران شمال باید زودتر به سرانجام برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
شهرهای اطراف تهران اصلا خیابان های خوبی ندارند پس ترافیک دارند..اصلاح هندسی معابر. دوربرگردان. زیرگذر ندارند. ملارد. اندیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اصول شهرسازی کرج بسیار ضعیفه و حتی یک جایگاه پمپ بنزین در این شهر وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ایجاد جاده کمربندی یا کنارگذر رباط کریم شهریار کرج برای کاهش حجم ترافیک ورودی به این سه شهر در مسیر خودروهای عبوری به سمت چالوس و شمال.. تسریع در ساخت تقاطع غیرهم سطح میدان وحیدیه شهریار
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بیکار
۰۹:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
تبدیل جاده های اصلی کشور به آزادراه و بزرگراه مثلا جاده اصلی وپرتردد اراک قم باید به بزرگراه ۴ بانده ایمن تبدیل شود البته با آسفالت مناسب. تعریض جاده های اصلی و ایجاد اتوبان های جدید. پرداخت بدهی پیمانکاران راهسازی با اوراق اجاره بورس یا اوراق صکوک یا مجوز فروش اوراق مشارکت. ایجاد قطارهای حومه ای شهرها مثلا مونوریل تهران گرمسار و هشتگرد و پرند و سلفچگان و ساوه و شهرری و شهرجدید امیرکبیر و... در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس بیکار
۰۷:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ساخت مترو کلانشهرهای اصفهان و شیراز و کرج و تراموا اراک
آخرین اخبار