حاشیه‌های ششمین نشست خبری رئیس جمهور،

قهقهه رئیس جمهور که سوژه داغ عکاسان شد+ تصاویر

ششمین نشست خبری رئیس جمهور با حاشیه‌های جالبی همراه بود که در زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در سومین سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید، عصر روز شنبه 7 شهریور ماه با حضور خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان رسانه‌های داخلی و خارجی در تالار شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، حواشی جالب و خواندنی داشت.

                                              از جاخالی دادن خبرنگار روزنامه اطلاعات تا پاسخهای جامع رئیس جمهور به رسانه‌های منتقد+ تصاویر                                        
                                                                           
*خبرنگاران از ساعت ۱۵ برای تحويل وسايل خود در نهاد رياست‌جمهوری حضور يافتند و با گذشت زمان بر تعداد خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران افزوده می‌شد.

*طبق روال نشست‌های خبری گذشته اين بار نيز کاظم روحانی‌نژاد وظيفه اجرای نشست را به‌‏عهده داشت و پرویز اسماعیلی رئيس مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس‌جمهوری نیز وی را همراهی می‌كرد.

*قبل از حضور دکتر روحانی در این نشست خبری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن ،محمدباقر نوبخت  سخنگوی دولت و همچنین تعدادی از مسئولان رسانه‌ای كشور حضور پيدا كردند.

                                            از جاخالی دادن خبرنگار روزنامه اطلاعات تا پاسخهای جامع رئیس جمهور به رسانه‌های منتقد+ تصاویر                                         
*رئیس جمهور ساعت 17 وارد سالن نشست شد و مراسم پس از قرائت کلام‎الله مجید به رسمیت رسید. سپس مجری برنامه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت که در این نشست خبری 200 تن از همکاران  رسانه‌های داخلی، خارجی  و روزنامه‌ها حضور دارند.

از جاخالی دادن خبرنگار روزنامه اطلاعات تا پاسخهای جامع رئیس جمهور به رسانه‌های منتقد+ تصاویر

* پس از شروع نشست، رئیس جمهور با بیان اینکه خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا در کنار خبرنگاران داخلی و خارجی باشم گفت امیدوارم با سوالاتی که مطرح می‌شود بخشی از کارنامه دولت در طول دوسال گذشته تبیین شود.

*دکتر روحانی در بخش نخست برنامه حدود 30 دقیقه به تشریح عملکرد دولت یازدهم در طول دوسال گذشته پرداخت و به چالشهای مهمی همچون موضوع هسته‌ای، برجام، مهار تورم، ثبات اقتصادی و بحران آب که دولت با آن‌ها روبه‌رو بود، پرداخت.

*در ادامه برنامه مجری برنامه با بیان‌ اینکه تا پیش از این 5 نشست خبری برگزار شده است، گفت: در این نشستها بیش از 100 خبرنگار سوالات خود را مطرح کرده‌اند. وی افزود: در سفرهای استانی رئیس جمهور نیز 20 نشست خبری برگزار شده که در این نشست‌ها نیز بیش از 100 خبرنگار داخلی، سوالات ملی را در سطح کشور بیان کرده‌اند.

* طبق برنامه هر خبرنگار حق پرسیدن یک سوال را داشت که باید در این برنامه 80 دقیقه‎ای فرصت پرسیدنش را به او می‌دادند.

از جاخالی دادن خبرنگار روزنامه اطلاعات تا پاسخهای جامع رئیس جمهور به رسانه‌های منتقد+ تصاویر

* خبرنگار روزنامه اطلاعات اولین کسی بود که طبق برنامه پشت تریبون قرار گرفت که با ذکاوت خاصی سوالات زیادی را در قالب یک سوال با رئیس دولت مطرح کرد. رئیس جمهور با لحن شوخی خطاب به وی گفت که "انشاالله همه اینها یک سوال بود." اما هنوز پاسخ رئیس جمهور به سوالات وی تمام نشده بود که خبرنگار تریبون را ترک کرد. رئیس جمهور که متوجه ترک جایگاه از سوی وی نشد، رو به خبرنگار کرد تا با او صحبت کند که متوجه شد جایگاه خالیست و گفت "کجا رفت پس؟!... جا خالی دادن گاهی..." لحن شوخی رئیس جمهور با این خبرنگار برای چند لحظه فضای نشست خبری را پر از خنده حضار کرد.

* این شوخی رئیس جمهور باعث شد که وی طوری بخندد که تا لحظاتی سوژه‌ ویژه‌ عکاسان و تصویربردارن شود.

*در این نشست خبری ۱۶ رسانه از رئیس‌جمهور سئوال پرسیدند که سهم رسانه‌های داخلی ۱۲ و رسانه‌های خارجی ۴ سئوال بود. شبکه خبر، فارس، خبرگزاری فرانسه، کیهان، مردم سالاری، شینهوای چین، ایسنا، تلویزیون العالم امارات، روزنامه شهروند، خبرگزاری صدا وسیما، ایرنا، خبرگزاری آذربایجان،..رادیو جوان به ترتیب پشت تریبون قرار گرفتند و سوالات خود از رئیس جمهور را پرسیدند.


                                 از جاخالی دادن خبرنگار روزنامه اطلاعات تا پاسخهای جامع رئیس جمهور به رسانه‌های منتقد+ تصاویر                                                        

*پرسش خبرنگاران رسانه‌های منتقد دولت و پاسخ‌های جامع ریاست جمهوری به سوالات نیز از دیگر نکات قابل توجه دراین نشست خبری بود.
                                                                                                
*اين نشست خبری پس از گذشت حدود 100 دقیقه به پايان رسيد. خبرنگاران پس از پايان نشست خبری با احاطه اعضای هیات دولت به پرسش از آنان پرداختند که تنها وزیر صنعت و معدن و معاون کل نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی سوالات شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار