روحانی در نشست خبری در همدان:

با به ثمر رسیدن برجام شاهد جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی خواهیم بود

رییس جمهوری از اجرای 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای همدان در بخش های حمل و نقل، سد سازی و ... خبر داد.

با به ثمر رسیدن برجام شاهد جذب بیشتر سرمایه‌های خارجی خواهیم بودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اتمام راه آهن همدان – تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان،  اتمام طرح‌های بیمارستانی و اضافه شدن حدود 900 تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح هاي دولت يازدهم براي ايجاد اشتغال و توسعه و پيشرفت اين استان خواهد بود.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد اجرا و تکمیل این طرح ها تحول بزرگی برای استان همدان بوجود آورد.

رییس جمهوری به جلسه توسعه و سرمایه گذاران با حضور کارآفرینان این استان اشاره کرد و اظهار داشت:  انشاءالله سرمایه گذاری های انجام شده در استان همدان منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه این استان شود.

رییس جمهوری بر واگذاری امور در بخش های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و امور اجتماعی به مردم تاکید کرد و خواستار فعال شدن سازمان های مردم نهاد در این زمینه‌ها شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه سال جاری، سال جاذبه بیشتر ایران برای جهانیان و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی است، تصریح کرد: امسال سال عبور از تحریم ها و شروع حرکت به سمت رونق اقتصادی و سالی است که ملت بزرگ توسط دیپلمات های عزیز و سرافراز توانستند منطق و حق خود را بر کرسی بنشانند.

رییس جمهوری افزود: امیدوارم در ماه های آینده که برجام به فرجام نهایی می رسد با شرایطی مواجه باشیم که ان‌شاالله تحریم ها کاملا برطرف شده و بتوانیم از مشارکت گسترده‌تر سرمایه‌گذاران‌ و کارآفرینان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بیشتر در کشور باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری ادامه داد: امیدواریم مردم با شور و نشاط در این انتخابات شرکت کنند تا همانند سال 92 در سال 94 نیز حماسه ای دیگر آفریده شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی در آغاز سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) به استقبال پرشور و گرم مردم استان همدان از کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: میهمان نوازی مردم استان همدان نسبت به خادم کوچک خودشان نشان از عشق و علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی دارد.

 رییس جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با وجود تلاش‌های فراوان برای رونق گردشگری در همدان اما همچنان استان در این زمینه ضعف دارد، گفت: گردشگری یکی از مسیرهایی است که به سرعت می‌تواند اشتغال را در کشور توسعه داده و بیکاری را کاهش دهد.

دکتر روحانی با بیان اینکه فواید و ثمرات توسعه گردشگری فقط محدود به بحث مالی و اقتصادی و پولی نیست، افزود: هر گردشگری که به کشور می‌آید تبدیل به سفیری خوب برای کشور ما در دنیا می‌شود. ما مردم بسیار خوبی داریم ولی تبلیغات در دنیا علیه ما ظالمانه و غلط بوده است. تصویر دیگری از کشور ما در دنیا ترسیم شده که وقتی گردشگران می‌آیند و مردم فرهنگ‌دوست و خوب ما را می‌بینند، تبدیل به یک مبلغ خوب برای کشور ما می‌شوند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه اساسا از تبادل فرهنگی هر دو طرف این مبادله بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: همدان از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار است. دولت اجرای 11 پروژه مرتبط با گردشگری را در استان همدان در دست اقدام دارد که می‌توانند در بسترسازی برای توسعه گردشگری استان موثر باشند.

دکتر روحانی در پاسخ به سوال بعدی درباره برنامه‌های دولت برای توسعه و جهش فرهنگی تصریح کرد: برنامه دولت در بخش فرهنگ وسیع است، اما بخشی که به نظر بنده در این مقطع تاریخی برای ما اهمیت بیشتری دارد، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رییس جمهوری با اشاره به تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری‌سازی علوم خاطرنشان ساخت: ایران موقعیت بسیار مناسبی در عرصه علمی در منطقه و جهان دارد و به ویژه پس از این با توجه به تصریح برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که فناوری هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته و از کشورهای صاحب این فناوری در دنیا نیز خواسته با ایران در عرصه هسته‌ای همکاری کنند، زمینه مناسبی برای تجاری‌سازی فناوری هسته‌ای ایران که پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است، فراهم خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: یکی از زمینه‌های فعالیتی که می‌تواند جهش پرشتابی در عرصه فرهنگی ایجاد کند، همین گسترش فعالیت‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در سال‌های اخیر نیز از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره تدبیر دولت برای ایجاد اشتغال پایدار، عدالت مالیاتی و توسعه متوازن استان‌ها با بیان اینکه برای ایجاد توازن در توسعه استان‌ها کار زیادی در پیش داریم، ادامه داد: در وهله اول باید بتوانیم به سطح قابل قبولی از ایجاد اشتغال برسیم که تحقق این هدف در سایه رونق اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی و ارتقای بهره‌وری امکانپذیر است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت در زمینه ارتقای بهره‌وری از آب کار بزرگی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: البته دولت‌های قبل هم در این زمینه اقداماتی داشتند، اما این دولت طرح‌های مدرن آبیاری تحت فشار را به شکل بسیار گسترده‌ای در حال انجام دارد. وزیر جهادکشاورزی امروز اعلام کرد که تا به حال بیش از 27 هزار هکتار از اراضی کشور یا تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته و یا طرح‌های آنها در حال اجراست که از این میزان شش هزار هکتار نیز به استان همدان اختصاص دارد.
رییس جمهوری تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها خود موجب رونق و اشتغال شده و بعد از بهره‌برداری نیز اشتغال پایدار ایجاد خواهند کرد.

دکتر روحانی در پاسخ به این سوال که همدان در ردیف کلانشهرها قرار گرفته اما از بودجه کلانشهرها بهره‌مند نیست و از بودجه شهرهای کم برخوردار نیز محروم شده است، خاطرنشان ساخت: در این سفر اقدام قابل توجهی در این راستا برای استان همدان انجام شد. با توجه به بودجه متوسط 50 میلیارد تومانی عمرانی برای همدان، افزایش این بودجه به رقم 847 میلیارد تومان برای امسال و سال آینده، قطعا معنایش کمک خوب به توسعه و پیشرفت همدان خواهد بود.
رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که استان همدان به لحاظ ذخایر مالی و سپرده‌گذاری در بانکها جزو استانهای اول کشور بوده ولی در زمینه سرمایه‌گذاری جایگاه مناسبی ندارد، گفت: جلساتی که در استان‌ها تحت عنوان توسعه استان‌ها داریم برای همین هدف برگزار می‌شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه استاندار همدان در جلسه شورای اداری توافقات با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استان را امیدبخش توصیف کرده است، اضافه کرد: در جریان این سفر بانکها هم قول داده‌اند که 1200 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های تولیدی و صنعتی استان اختصاص دهند که فکر می‌کنم با این اوصاف حرکت خوبی در توسعه استان آغاز شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه بعد از پایان تحریم شرایط کشور تغییر کرده و جذب سرمایه از بیرون کشور افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: همدان یکی از استان‌های پرجاذبه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و اقدامات زیربنایی مثل توسعه راه، راه‌آهن و رفع مشکلات بخش آب که دولت در دست اقدام دارد نیز کمک زیادی به جذب بیشتر سرمایه‌ها خواهد کرد.

دکتر روحانی در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح بیمارستان تخصصی قلب و عروق در همدان که امروز اتفاق افتاد، تصریح کرد: این بیمارستان توسط بخش خصوصی ساخته و با کمک دولت تجهیز شده است و خوب است خیرین کشور از این الگو تبعیت و شاهد حضور بیشتر خیرین در بخش سلامت باشیم. طبق گفته وزیر بهداشت در حالی که عمل جراحی باز قلب پیش از این در این بیمارستان 40 میلیون تومان هزینه داشت در حال حاضر این عمل با هزینه 800 هزار تومان انجام می‌شود و دولت امیدوار است با حضور بیشتر خیرین بتواند طرح تحول نظام سلامت را نیز با سرعت بیشتر به پیش ببرد.

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار