ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی

در این گزارش علاوه بر معرفی پیشکسوتان دنیای فناوری، ویژگی مشترک همه آن ها یعنی سحرخیزی به تصویر کشیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،اگر می‌خواهید موفق باشید، باید کمی زودتر از رختخواب بیرون بیایید. سحرخیز بودن ویژگی اغلب مدیران موفق دنیای تکنولوژی هم هست. در جدیدترین تحقیق انجام شده توسط «جیم سیترین» در یاهو فاینانس این مدیران شناسایی و معرفی شده‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که مدیران سحرخیر دنیای تکنولوژی عادات مربوط به انجام کارهایشان را در صبح زود به شرکت‌هایشان هم منتقل کرده‌اند. در واقع اغلب مدیران تکنولوژی کم خواب هستند، اما بعضی از آنها تنها هنگام معرفی محصولاتشان از خواب بیدار می‌شوند! در اینجا با دوازده مدیر سحرخیر دنیای تکنولوژی آشنا می‌شویم که دوست دارند قبل از شروع کاریشان ایمیل‌هایشان را چک کنند، ورزش و مدیتیشن کنند:


ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

ماریسا مایر مدیرعامل Yahoo تنها چهار ساعت می‌خوابد: او چندان علاقه‌ای به خوابیدن ندارد. وی گفته است هر شب بین 4 تا 6 ساعت می‌خوابد و بیشتر از این نمی‌تواند بخوابد.

تیم کوک مدیرعامل Apple ساعت پنج صبح به باشگاه می‌رود: مدیرعامل اپل روزش را با کنترل ایمیل‌هایش در ساعت 4 و نیم صبح آغاز می‌کند. بعد از آن برای ورزش به باشگاه می‌رود. او بارها با افتخار گفته است که اولین نفری است که به شرکت می‌رود و آخرین نفری است که از آن خارج می‌شود.

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

استیو جابز از 6 صبح بیدار بود: شاید تیم کوک عادت سحرخیزی را از استیو جابز به ارث برده باشد. جابز زمانی به مجله تایم گفته بود روزش را چطور شروع می‌کند: «من ساعت 6 صبح بیدار می‌شوم و تا قبل از بیدار شدن بچه‌ها کمی کار می‌کنم. سپس همه با هم صبحانه مختصری می‌خوریم و من بعضی از کارهای باقیمانده خانه را انجام می‌دهم. بچه‌ها را برای رفتن به مدرسه بدرقه می‌کنم و اگر بتوانم یک ساعت دیگر در خانه کار می‌کنم، اما اغلب به شرکت می‌روم. معمولا حدود ساعت 9 به شرکت می‌رسم.»

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

جک دورسی مدیرعامل Square صبح زود می‌دود: او درباره عادات صبحگاهی‌اش به مجله نیویورک گفت: ساعت پنج و نیم صبح از خواب بیدار می‌شود، مدیتیشن می‌کند و سپس تا 6 مایل می‌دود. او حتی این عادات را در روزهای شلوغ کاری در ماه‌های اخیر که در هر دو شرکت‌های Square و Twitter حدود 8 ساعت در روز حضور دارد، هم ترک نکرده است و ادامه می‌دهد.

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!


جف جردن ساعت پنج صبح به دفتر کارش می‌رود: او که قبلا در شرکت‌های PayPal و OpenTable کار می‌کرد، در حال حاضر در شرکت سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz مشغول به کار است. او به نیویورک‌تایمز گفته است هر روز ساعت پنج صبح به دفتر کارش می‌رود.

پادماسری واریور، سحرخیزترین زن دنیای تکنولوژی: افراد کمی هستند که زودتر از پادماسری واریور مدیر ارشد فنی و استراتژی سابق شرکت Cisco بیدار می‌شوند. یکی از معروف‌ترین مدیران زن دنیای تکنولوژی عادت دارد که هر روز صبح ساعت چهار و نیم از خواب بیدار شود، یک ساعت ایمیل‌هایش را بخواند و چک کند، اخبار روز را بخواند، ورزش کند و پسرش را برای رفتن به مدرسه آماده کند. او همه این کارها را تا قبل از ساعت هشت و نیم صبح انجام می‌دهد.

 بد نیست بدانید که واریور قبلا مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Motorola هم بوده است.

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

تیم آرمسترانگ مدیرعامل شرکت AOL هر روز ساعت پنج بیدار می‌شود: او صبح زود بیدار می‌شود و برای مزاحمت ایجاد نکردن برای دیگران، هرگز صبح زود ایمیل نمی‌زند. مدیرعامل AOL به گاردین گفته است هر روز ساعت پنج تا پنج و ربع از خواب بیدار می‌شود و کار ارسال ایمیل‌هایش را از ساعت هفت صبح شروع می‌کند. در طول این دو ساعت آرمسترانگ ورزش و مطالعه می‌کند. او معتقد است که زندگی هیجان‌انگیزتر از آن است که بخواهیم بیشتر آن را در خواب باشیم.

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

اورسولا برنز، مدیرعامل شرکت Xerox چندان علاقه‌ای به خوابیدن ندارد: او همیشه ساعت پنج و ربع از خواب بیدار می‌شود و اغلب شب‌ها تا دیر وقت کار می‌کند. او دست کم هفته‌ای دو بار و هر بار یک ساعت در صبح‌ها ورزش می‌کند.

هانس وستبرگ مدیرعامل شرکتEricsson گاهی نمی‌خوابد: او به ندرت ساعت هشت صبح به دفتر کارش می‌رود. او صبح خیلی زود بیدار می‌شود، ورزش می‌کند و ایمیل‌هایش را می‌فرستد. در بسیاری از مواقع روزها و شب‌های او با هم تلفیق شده و او تمام مدت مشغول کار است.

به همین دلیل وستبرگ اغلب خیلی دیر به رختخوابش می‌رود. با این حال اما می‌گوید که به اندازه کافی می‌خوابد و استراحت می‌کند. او می‌گوید: «شرکت ما هرگز نمی‌خوابد؛ ما در 180 کشور جهان کار می‌کنیم، بنابراین شب و روز واقعی نداریم.»

ویتوریو کولائو مدیرعامل شرکتVodafone هر روز در ساعت 6 صبح بیدار می‌شود: او به گاردین گفته است هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود، ورزش می‌کند و سپس تا ساعت 10 و 45 دقیقه شب کار می‌کند. او می‌گوید: «البته در این میان استراحت کوتاهی برای صرف شام با خانواده دارم و در نهایت ساعت یازده و نیم شب به رختخواب می‌روم.»

ویژگی مشترک پیشکسوتان دنیای تکنولوژی!

پل انگلیش، مدیر شرکت Blade صبح زود مدیتیشن می‌کند: او که مدیر یک شرکت فعال در زمینه لوازم مصرفی الکترونیکی است، هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود و چند دقیقه مدیتیشن می‌کند تا ذهنش هم از خواب برخیزد. او سپس ایمیل‌هایش را چک می‌کند، به ورزش می‌رود، یوگا کار می‌کند و در نهایت به دفتر کارش می‌رود.

دارل کاونس، مدیر شرکت Zulily هم برای افزایش فروش شرکتش صبح زود از خواب بیدار می‌شود: او مدیر یک فروشگاه آنلاین خرده‌فروشی برای کودکان است، ساعت شش صبح از خواب بیدار می‌شود، ایمیل‌هایش را چک می‌کند، ورزش می‌کند و روانه دفتر کارش می‌شود.

منبع:دنیای اقتصاد


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار