تظاهرات سراسری در آمریکا در حمایت از توافق هسته ای ایران

برخی سازمان های آمریکایی طرفدار دیپلماسی با ایران، با نامگذاری امروز به عنوان روز حمایت از دیپلماسی در قبال ایران، قصد دارند تجمعات مختلفی در مقابل دفاتر کنگره در سراسر آمریکا برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی مجله نیشن: قرار است امروز مردم در سراسر آمریکا در مقابل دفاتر کنگره این کشور، در حمایت از ترجیح دیپلماسی به جنگ، تجمع برگزار کنند.

بر این اساس، سازمان های مختلف ضد جنگ در آمریکا از جمله « پیروزی بدون جنگ»، «دمکراسی برای آمریکا» و سازمان های متعدد دیگر روز بیست و ششم اوت(چهارم شهریور) را به نام «روز اقدام برای فردا» سازماندهی کردند.

این سازمان ها می خواهند اطمینان حاصل کنند که اعضای کنگره آمریکا صدای موکلان خود در حوزه های انتخابیه را قبل از بازگشت از تعطیلات تابستانی شنیده اند.

قرار است مردم در سراسر آمریکا در مقابل دفاتر نمایندگان کنگره تجمع کنند و حمایت خود را از دیپلماسی در مقابل ایران اعلام کنند.
همچنین قرار است افرادی که امکان حضور فیزیکی در تجمع ها را ندارند در رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توئیتر و تامبلر فعالیت کنند.

همچنین تقریبا نیم میلیون آمریکایی درخواستی را خطاب به نمایندگان کنگره امضا کردند و از آنان خواستند که دیپلماسی را بر جنگ ترجیح بدهند.

مجله نیشن همیشه خواستار توجه به مخاطرات رد شدن دیپلماسی با ایران، بوده است. اندکی پس از اعلام توافق، این مجله توافقنامه هسته ای را « پیروزی برای طرفداران دیپلماسی صبورانه و نیز پیروزی برای مخالف تقابل و حتی جنگ» توصیف کرد.
این مجله همچنین از توافق هسته ای به عنوان پتانسیلی برای متحول کردن روابط آمریکا و ایران تمجید کرده بود.
به تازگی «دیوید برومویچ» خاطر نشان کرده است که برخی افرادی که توافقنامه با ایران را رد می کنند از تهاجم ویرانگر به عراق حمایت کرده بودند.
همچنین نوام چامسکی نیز تاکید کرده بود که برخلاف ادعاهای برخی سیاستمداران، ایران بزرگ ترین تهدید برای صلح جهانی نیست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار