مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین از وجود 700اثر خطی سمنان در موزه ملی خبر داد.

قفل سرمایه گذاری در خانه های تاریخی سمنان شکسته می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین خواجه‌بیدختی در نشست هم اندیشی با اعضای شورای مركزی انجمن خبرنگاران استان سمنان، با اشاره به شرایط جدید واگذاری خانه‌های تاریخی و افزایش استقبال عمومی از میراث فرهنگی، ابراز امیدواری كرد: قفل سرمایه گذاری در خانه های تاریخی سمنان شكسته شود.

وی با اشاره به اعلام شرایط واگذاری سه خانه تاریخی در سمنان شامل خانه تاریخی تدین، طاهری و رجبی، اظهار داشت: تا كنون استقبال سرمایه‌گذاران از آگهی واگذاری این خانه‌ها مطلوب بوده است.

بیدختی گفت: با هدف مرمت هر چه بیشتر آثار تاریخی و رشد و توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این اداره كل 50 درصد هزینه مرمت خانه‌های تاریخی ثبت شده كه در اختیار مردم استان است را پرداخت می‌كند.

وی افزود: این اداره كل آمادگی ارائه مشاوره رایگان برای مرمت خانه های تاریخی را به مردم استان و تحت نظر كارشناسان میراث فرهنگی این اداره كل دارد.بیدختی با تاكید بر رشد گردشگری و رونق میراث فرهنگی استان سمنان، گفت: این اداره كل در صدد بازگرداندن آثار استان سمنان كه در موزه ملی نگهداری می شود، است.

بیدختی افزود: حدود 700 اثر خطی استان در موزه ملی نگهداری می شود و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب نگهداری، این آثار به استان بر می‌گردد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.