بجنورد؛

شناسایی 16هزار و 500 معلول در خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی استان گفت:16هزار و 500 معلول اعم از نابینا، ناشنوا، نخاعی،اعصاب و روان، سالمند و ذهنی حرکتی زیر پوشش سازمان بهزیستی استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رضا الله وردی گفت:از این تعداد 5 هزار و  300معلول ذهنی شناسایی شدند که از این تعداد 50نفر اوتیسم هستند.

وی افزود: بر همین اساس به زودی مرکز اوتیسم در استان فعالیت‌های خود را به عنوان یک مرکز تخصصی آغاز خواهد کرد که این مرکز ظرفیت 30معلول را دارد.

وی گفت: بهزیستی استان نسبت به رسیدگی و رفع مشکلات معلولان استان توجه و اهتمام لازم را دارد.

الله وردی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه دائمی معلولان استان نیز در بجنورد راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تولیدات معلولان در زمینه‌های گوناگون هنری و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل بهزیستی استان در پاسخ به سوال خبرنگار، شمار مراکز غیردولتی و دولتی زیرپوشش بهزیستی استان را 480 مرکز عنوان کرد و افزود: حدود پنج هزار نفر نیروی متخصص در مراکز خدماتی بهزیستی فعالیت دارند و خدمات مربوطه را به هر بخش ارائه می‌کنند.

وی شمار مهدهای استان را 243 مورد اعلام کرد و افزود: مهدهای استان در سطح مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارد .

الله وردی همچنین شمار مراکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست در استان را 14 مرکز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 128 مورد متقاضی فرزند خواندگی در نوبت قرار دارند که این افراد متقاضی فرزند زیر دو سال و بی‌هویت هستند.

وی افزود: طی سال گذشته 43 فرزند خوانده به متقاضیان واگذار شده است این درحالیست که این تعداد در سال جاری 18 مورد بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.