ترفندستان دریچه؛

اتوماتیک کامپیوترتان را خاموش کنید

بعضی وقت ها نیاز داریم که در یک زمان مشخص رایانه خود را خاموش کنیم.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ این ترفند به شما کمک می کند تا سیستم خود را به صورت خودکار و در زمان مشخص شده خاموش کنید.


ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر


برای خاموش شدن یک کامیپوتر تحت ویندوز بصورت اتوماتیک می‌بایستی ابتدا به منوی استارت رفته و با وارد کردن عبارت Task Scheduler در نوار جستجوی این منو و فشردن کلید Enter ابزار برنامه‌ریزی وظائف یا همان Task Scheduler را اجرا نمائید.


ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر


از قاب سمت راست ابزار Task Scheduler بر روی عبارت Create Task کلیک کنید و در پنجره جدیدی که باز می‌شود در زبانه General یک نام در مقابل قسمت Name تایپ کرده و سپس گزینه‌ Run with highest privileges و همینطور گزینه Run whether user is logged on or not را علامت بزنید.

ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر

اکنون به زبانه تنظیمات یا Settings رفته و گزینه Stop the task if it runs longer than را علامت زده و مقدار مقابل این گزینه را برابر با یک ساعت قرار دهید.

ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر

به زبانه Actions بروید و بر روی دکمه New کلیک کرده و در پنجره جدیدی که باز می‌شود در قسمت Action گزینه Start a program را انتخاب کرده در زیر عبارت Program/Script عبارت shutdown را وارد کنید و در مقابل Add arguments عبارت –s را تایپ نمائید و سپس بر روی دکمه OK در پایین این پنجره کلیک کنید.

ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر


در آخرین مرحله به سراغ زبانه Triggers رفته و بر روی دکمه New در این زبانه کلیک کنید و در پنجره جدیدی که با عنوان New Trigger باز می‌شود در قسمت Settings می‌توانید زمانی از شبانه روز که تمایل دارید کامپیوتر بصورت اتوماتیک خاموش شود را تنظیم کنید این زمان می‌تواند فقط به یک بار خلاصه شود (One Time) یا بصورت روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) یا ماهانه (Monthly) تنظیم و تکرار شود، پس از انجام تنظیمات در این پنجره کلیه پنجره‌های باز را با کلیک بر روی دکمه OK ببندید. حال کامپیوتر شما برای روشن و خاموش شدن بصورت اتوماتیک در ساعاتی که معین نمودید آماده است.

ترفندی برای خاموشی اتوماتیک کامپیوتر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار