200 کیلومتر از سرت لیبی، تحت کنترل داعش

عناصر داعش در لیبی طی چند هفته اخیر 200 کیلومتر از بخش ساحلی شهر "سرت" را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "برناردینو لئون،" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی، ضمن خواندن گزارش خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: "وقتی من گزارش خود را در اواسط ماه ژوئیه به شورای امنیت می دادم اعلام کردم که داعش کنترل بر نقاط استراتژیک مهم در شهر سرت واقع در بخش مرکزی لیبی را در دست گرفته است. اکنون کنترل آنها بر بیش از 200 کیلومتر از بخش ساحلی در شرق و غرب سرت است. " 

به گفته وی، گروه‌های مسلح محلی یازده اوت سعی کردند که افراطیون را از سرت بیرون کنند اما تروریست‌های داعش کنترل بر شهر را با گذشت سه روز به دست آوردند. لئون ضمن سخنرانی از طریق فیلم ویدئویی در پاریس گفت: " تعداد قربانیان به دشواری تایید می‌شود اما شاهدان از حملات وحشیانه داعش برای انتقام خبر می‌دهند. "

وی تاکید کرد تهدید داعش برای لیبی، واقعی، غیر قابل اجتناب و جدی است، برای همین نیروهای امنیت و مسلح لیبی کاملا آنرا درک می‌کنند. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: " اما آنها باید بدانند که هیچ استراتژی برای محدود کردن و یا از بین بردن تهدیدات از جانب داعش موثر نیست، در صورتیکه نیروها توافق نکرده، منسجم نشده و در جهت وحدت تمامی نیروهای لیبی زیر یک پرچم تمرکز نکنند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار