نویسنده «مهریه بی بی» به سراغ نوستالژی‌های کودکانه رفته است

حمید‌رضا حافظی نویسنده «مهریه بی بی» درحال نگارش فیلمنامه در ژانر کودک و نوجوان با نگاهی به قصه‌های قدیمی است.

حمید‌رضا حافظی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدید خود گفت: در حال نگارش فیلمنامه‌ای در ژانر کودک و نوجوان با نگاهی به قصه‌های قدیمی، استفاده از فرهنگ عامیانه ایرانی و به روز کردن این قصه‌ها هستم.

وی افزود: به موضوع این فیلمنامه علاقه‌مندم. فکر آن از سال‌ها قبل در ذهنم بود و در سال جاری نوشتن آن را شروع کردم.

حافظی ادامه داد: این فیلمنامه در قالب ساب ژانر که ترکیبی از ژانر‌های کودک و نوجوان، کمدی، حادثه‌ای و تخیلی است، نوشته می‌شود که هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده‌ام اما به دنبال اسمی هستم که یاد‌آور قصه‌های فولکلور ایرانی و نوستالژی‌هایمان باشد.

وی در خصوص کار در ژانر کودک و نوجوان بیان کرد: درکنار توجه به روانشناسی کودک به عنوان اولویت در محتوا،‌ بایدمنطق کودکانه این آثار را حفظ کرده و به شکل امروزی با کودکان و نوجوانان عصر حاضر ارتباط برقرار کنیم که نیازمند بازنویسی به زمان حال است.

این کارگردان سینما اظهار داشت: اثر قبلی یعنی «افسانه شهر قالی» که انیمیشن در ژانر کودک و نوجوان تولید سال 92 بود در دو نسخه تهیه شده است؛ نسخه بلند یک ساعت و هفتاد دقیقه و نسخه کوتاه آن سی دقیقه است که در جشنواره مختلف جوایز متعددی دریافت کرده و درجشنواره الغدیر نیز جایزه بهترین انیمیشن سه بعدی را کسب کرد.

حافظی گفت: «افسانه شهر قالی» که با تلاش 50 نفر در چهار سال ساخته شده در انتظار پخش از سیماست.

گفتنی است؛ حمید‌رضا حافظی نگارش فیلمنامه‌‌هایی چون «مهریه بی بی» و «هفت رنگ» و انیمیشن‌هایی چون «قصه‌های غزاله»، «ملوچ»، «سامی و دوستان» و «جوجه طلایی» را بر عهده داشته است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.