سپاه با "هاربین" ناوهواپیمابر آمریکایی را شناسایی کرد

سپاه پاسداران با اعزام یک فروند هواپیمای گشت دریایی هاربین، اقدام به شناسایی ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و تصویربرداری از این ناو کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مدت‌های پیش با دستیابی به تکنولوژی پهپادهای مدرن، اقدام به انجام عملیات‌های شناسایی ناوگروه‌های متعلق به نیروهای فرامنطقه‌ای حاضر در خلیح فارس و تنگه هرمز کرده است.
در یکی از مشهورترین نمونه‌ها، پهپادهای سپاه با اعزام به منطقه خلیج فارس، اقدام به اجرای عملیات شناسایی ناوهای عبور آمریکا در تنگه هرمز کرده و تصاویر این عملیات نیز به صورت زنده در همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس پخش شد.
پهپادهای سپاه، تاکنون بارها این عملیات‌ها را به انجام رسانده و در برخی مواد، حتی ناوهای آمریکایی علی‌رغم حضور طولانی پهپادهای شناسایی سپاه در بالای سر آنها، حتی متوجه حضور این پرنده‌های بی‌سرنشین هم نشدند و در برخی موارد نیز، مدتی پس از تصویربرداری، متوجه حضور پهپاد سپاه شده و با اعزام بالگرد یا جنگنده، درصدد دورکردن پهپاد از فراز ناو شدند.
در‌ آخرین اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا با اعزام یک هواپیمای گشت دریایی Y-12، اقدام به انجام عملیت شناسایی ناوهای آمریکایی عبوری از منطقه کرده است.
این هواپیماها که هاربین  (Harbin Y-12) نام دارند، به تازگی به ناوگان هوایی سپاه در جنوب کشور پیوسته‌اند. هاربین‌ها، هواپیماهایی چند منظوره و بال بالا هستند که توسط یک شرکت هواپیماسازی به همین نام تولید شده‌اند و نمونه‌های متعددی دارند.


سپاه با


این هواپیماها ساخت کشور چین بوده و در حال حاضر به غیر از به‌کارگیری در سپاه، در 15 کشور دیگر جهان نیز وضعیت عملیاتی دارند.
در این فیلم، تصاویر کوتاهی از تصویربرداری‌ هواپیمای هاربین Y-12 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیراً در یک عملیات شناسایی صورت گرفته را مشاهده کنید.


منبع:تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
برای کارهای نظامی میشه از اینا استفاده کرد؟
به نظر برای گردشگری و ... مناسبتره
Germany
ارشی
۲۰:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
این پهباده؟ بیشتر شبیه هواپیمای سمپاشیه
Iran (Islamic Republic of)
سردار اسدی
۱۹:۴۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
مسخره ها
آخرین اخبار