شب نکوداشت بزرگان و رونمایی از گنجینه‌های مستند ایران

مدیر شبکه مستند از برگزاری شب نکوداشت بزرگان و رونمایی از گنجینه‌های مستند ایران در روز 16 شهریور سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند؛ امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما با اعلام این خبر، بیان کرد: راه‌اندازی شبکه مستند گامی‌ بود که می‌توانست برای مستندسازان امیدبخش باشد. اما عدم حمایت جدی، روزمرگی و ارتباط ناکافی با بدنه قوی و خلاق این حوزه، منجر به کاهش اعتماد و ریزش مخاطب شبکه شد.

تصمیم برای ایجاد فضایی با نشاط بین مستندسازان

وی به نگاه و شناخت ریاست سازمان از تاثیرگذاری فیلم مستند و حمایت جدی ایشان از ظرفیت و توانایی و حضور خلاقانه مستندسازان کشور اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته پس از تغییرات مدیریتی سازمان صداوسیما علاوه بر ارتقای زیرساخت‌های محتوایی، بصری و تکنیکی، تصمیم گرفتیم فضای بانشاطی جهت حضور و همراهی مستندسازان کشور با توجه به بضاعت محدود خود داشته باشیم.

مدیر شبکه مستند یادآور شد: برگزاری نکوداشت بزرگان و رونمایی از کنجینه‌های سینمای مستند، گامی‌ در جهت تقدیر و تحکیم و تثبیت این حرکت و نگاه مدیریتی سازمان صداوسیما است.

شناسایی و ترمیم مستندهای ارزنده دهه‌های 40 تا 60

تاجیک تأکید کرد: در این رابطه طی چند ماه گذشته مستندهای ارزنده دهه 40، 50 و 60 را شناسایی کردیم. عملا نسخه بسیاری از این آثار با توجه به پیشرفت‌های شتابان تکنولوژی، برای مخاطبان در دسترس نبود. ما جستجوی جدی برای جمع آوری این آثار داشتیم و ترمیم آنها را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: برنامه «گنجینه» پس از مراسم 16 شهریور که به رونمایی از این آثار و تقدیر از گنجینه‌های سینمای مستند اختصاص دارد، در 70 قسمت به صورت هفتگی روی آنتن خواهد رفت. کار بازسازی برای پخش و نگهداری آغاز شده است. در این مراسم مستندسازان برتر را از سراسر کشور دعوت کرده‌ایم. همچنین از هنرمندان، مسئولان، نمایندگان صنوف و نهادهای مختلف و اصحاب رسانه که حامی‌ مستند هستند نیز دعوت به عمل آمده است. 

قدردانی از هفت تن از مستندسازان باتجربه سینمای مستند

مدیر شبکه مستند افزود: در بخش قدردانی از هنرمندان نیز از هفت تن از مستندسازان خلاق و با تجربه سینمای مستند تقدیر می‌شود. همچنین در این مراسم از شهید مرتضی آوینی و زنده یادان محمدرضا مقدسیان و مرتضی ندایی تجلیل می‌‌کنیم.

تاجیک در پایان گفت: فیلم مستند می‌ تواند پلی بین واقعیت و حقیقت جامعه باشد. حمایت جدی از این سینما، حمایت از آگاهی، تعهد و مسئولیت است. نگاه ما به سینمای مستند و نیروی خلاق و سازنده آن نگاه به گنجینه‌های فرهنگی ما است. این سینما می‌تواند به راستی نقش هویت و شناسنامه این سرزمین را بازی کند. از نظر ما نیروی جوان و خلاق سینمای مستند ایران اسلامی‌، گنجینه‌های سینمای ملی هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار