مترو میزبان مدیران حمل و نقل شهری 15 کشور آسیایی

مدیران حمل و نقل شهری بیش از 30 شهر از 15 کشور آسیایی که همزمان با برپایی پنجمین اجلاس هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) به میزبانی شهرداری تهران به ايران آمده بودند از مترو تهران بازدید كردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  مدیران حمل و نقل شهری بیش از 30 شهر از 15 کشور آسیایی که همزمان با برپایی پنجمین اجلاس هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) به میزبانی شهرداری تهران به ايران آمده بودند از مترو تهران بازدید كردند.

در این بازديد نسبت به تبادل تجارب موفق شهرهای آسیایی در زمینه حمل و نقل ريلی با تأکید بر پروژه های حمل و نقلی انسان محور که متضمن توسعه پایدار شهری است، اقدام شد.

همچنين تجارب و شیوه های عملیاتی موفق و دیدگاه های سودمند در زمینه حمل و نقل عمومی در جهت پیشبرد هدف و مقصد مشترک شهرهای آسیایی مورد توجه قرار گرفت .

بازديدكنندگان، دستاوردهای مترو تهران در بكارگيری دانش فنی بومی در ساخت تونل، سازه ايستگاه های تقاطعی و تجهيزات برقی را تحسين كردند.

گفتنی است ؛ کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی با ابتکار شهرداری تهران و به منظور همکاری در زمینه حمل و نقل شهری بین شهرهای آسیایی ایجاد شده و رویکرد این کمیته، حمل و نقل شهری انسان مدار و جابه جایی شهروندان مبتنی بر توسعه شهری پایدار است و مدیریت شهری تهران، تمام تلاش خود را جهت توسعه این کمیته و عملیاتی شدن اهداف آن به کار خواهد گرفت. 

 17 شهردار خارجی از شهرهایی همچون کراچی پاکستان، بيروت، هایکوی چین و داکای بنگلادش و نیز معاون سازمان شهروندان جهانی و عضو ناظر مجمع شهرداران آسیایی از صربستان از جمله شرکت کنندگان در این بازديد بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
من نمی دونم چرا شهرداران کلانشهرهای ایران مثلا شهردار اراک از دستاوردهای مترو تهران استقبال نمیکنند.. حتی به خود زحمت یادگیری مراحل ساخت و بهره برداری خطوط مترو را هم نمی دهند.
آخرین اخبار