ابتکار:

از بی توجهی مسئولان به قانون رنج می بریم

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: از بی قانونی ها در رده های عالی مدیریتی تا سطوح متعدد اجتماعی رنج می بریم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار در همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسولان منطقه ای و استانی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات سازنده بسیاری در طول دو سال اخیر در حوزه های گوناگون اعم از بهداشتی درمانی اقتصادی و سیاست خارجی عملیاتی شده که بسیار قابل توجه و نوید بخش است.

وی افزود: بهبود کیفیت زندگی، بهداشت، آموزش و شاخص های آموزشی برای همه مردم و توسعه اشتغال و زندگی توام با عزت از اهداف اصلی دولت در سطوح کلان و خرد به شمار می رود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: لازم به ذکر است که در کنار این مولفه ها شاخص های معنوی و اخلاقی هم مدنظر قرار دارد که این امر بر دشواری کار می افزاید.

وی با بیان لزوم توجه مضاعف و هر چه بیشتر به سلامت زیست محیطی و حفظ این مولفه حائز اهمیت افزود: به دلیل بی توجهی به محیط زیست و تغییر الگو از عرصه کشاورزی به نیمه صنعتی بصورت نه چندان مناسب و بدون فراهم شدن زیرساخت های لازم استمرار خشکسالی و تغییرات اقلیمی شرایط زیست محیطی بسیار سختی را در کشور تجربه می کنیم.

وی افزود: دولت به تنهایی قادر به مدیریت کلیه مشکلات و نارسایی های موجود نخواهد بود و در واقع امر با همیاری و همگرایی مضاعف تمامی گروه های اجتماعی مطابق آنچه در اصل پنجاهم قانون اساسی به آن اشاره شده و بر لزوم مشارکت و مسئولیت پذیری فرد فرد جامعه بر آن تاکید شده به توفیقات هرچه بیشتری می توان نائل شد.

ابتکار با اشاره به ضرورت قانون محوری و قانونمندی در کلیه امور گفت: اجرای قانون در کلیه عرصه ها همواره مورد تاکید رئیس جمهور است و متاسفانه در گذشته بی توجهی هایی به قوانین از سوی برخی در رده های عالی مدیریتی و سطوح اجتماعی بروز پیدا می کرد که رنج آور بود و هنوز نیز این نارسایی معضلی جدی برای کشور محسوب می شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای سطح سلامت زیست محیطی از سوی دولت گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیریت اجرایی کشور در راستای ارتقای سطح کیفی سوخت، گازوئیل و ممنوعیت استفاده از مازوت در مراکز صنعتی همجوار به شهرها، وضعیت آلایندگی هوا در هشت کلان شهر کشور همچون تهران و اصفهان در مقایسه با سال‌های گذشته بهبود یافته است.

ابتکار عنوان کرد: هشت هزار واحد صنعتی جدید در کشور مشغول به فعالیت شده و در حد توان استاندارد‌های زیست محیطی در این مراکز تعبیه شده تا مخاطرات زیست محیطی حاصل از فعالیت‌های این واحد‌های تولیدی به حداقل ممکن کاهش یابد.

*شهرستان‌های غرب استان تهران ریه‌ی تنفسی پایتخت هستند

حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد و بالقوه در شهرستان‌های مذکور اظهار کرد: باد‌ها و باغات موجود در غرب استان تهران،ریه تنفسی پایتخت و کلان شهر تهران محسوب می‌شوند و در صورت بی توجهی به قابلیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه، کلیت استان تهران از لحاظ زیست محیطی به خطر می‌افتد.

وی افزود: خوشبختانه استاندارد‌های زیست محیطی در حد بضاعت و امکانات موجود در واحد‌های صنعتی این شهرستان رعایت می‌شود و به فضل الهی در اینده نیز این رویکرد استمرار خواهد یافت.

گروسی گفت: اقامات سازنده‌ای در طول سنوات گذشته در این شهرستان اجرایی شده که بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور از نمونه‌های آن به شمار می‌رود.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس عنوان کرد: در حوزه تولید برق نیز با بهره گیری از انرژی باد در این منطقه می‌توان گام‌های مثبت و سازنده‌ای در حوزه تامین انرژی برداشت.

گروسی یادآور شد: در حال حاضر بهره برداری از تصفیه خانه شهرستان‌های مورد اشاره از اولویت‌های حائز اهمیتی است که متاسفانه روند پیشرفت آن بسیار کند و لاک پشت وار است و می‌طلبد عملیات تکمیل و افتتاح این پروژه با سرعت و شتاب هرچه بیشتری طی شود.

لازم به ذکر است؛ در پایان این همایش مسئولان شهرستانی با حضور در فرمانداری ملارد، ضمن ارائه گزارش عملکرد از مجموعه تحت مدیریتی خویش، مسائل و دغدغه‌های زیست محیطی موجود در این شهرستان را با رئیس سازمان محیط زیست کشور به بحث و تبادل نظر گذاشتند و در پایان نیز معاون رئیس جمهور دستور تشکیل اداره محیط زیست شهرستان ملارد را صادر کرد.

گفتنی است؛ پیش از این مدیریت محیط زیست ملارد به صورت مشترک با شهرستان‌ شهریار اجرایی می‌شد.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار